Opgelost door BKR: Ik kan door een oude schuld uit het verleden geen hypotheek krijgen en ik heb langer dan 5 jr geleden de schuld ingelost.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 127107
Gebruiker
Arnold
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Ik heb een oude BKR registratie ivm schulden uit het verleden. Ik was getrouwd in gemeenschap van goederen en heb bij de rechter alle schulden op me genomen. Via een schuldregeling zijn de schulden door GKA afgekocht en heb ik alles in drie jaar afbetaald. Dit is al veel langer dan 5 jaar geleden. De schuldeisers vonden toch dat ze een deel van het afgekochte moesten verhalen op mijn exvrouw. Ze heeft er een zeer lange tijd over gedaan om dat deel af te lossen. Hierdoor is de registratie langer op mijn naam blijven staan ondanks dat ik al meer dan 7 jaar geleden het afgekochte deel had afbetaald. Nu kan ik tot op heden geen hypotheek aanvragen en vraag ik mij af of de registratie niet van mijn naam af kan en op de naam van mijn ex moet doorlopen. Ik hoop dat u mij hierin kan helpen en hoop dat dit goede gronden zijn om dit te herstellen.

De oplossing

De registratie van mijn naam af zodat ik een hypotheek kan aanvragen want ik zit nu al vele jaren in vrije sectorwoningen wat veel meer maandlasten veroorzaakt.

4 reacties

  1. Auteur
    BKR
    Datum
    Goedemorgen meneer Koopman,

    We hebben uw klacht gelezen en nemen telefonisch contact met u op om te zien wat wij voor u kunnen betekenen.

    Met vriendelijke groet,
    BKRwebcare
  2. Auteur
    Arnold
    Datum
    BKR heeft mij dezelfde dag gebeld. Mijn situatie is toch wat gecompliceerd en ik meld me nu aan bij MijnBKR. Hierna ga ik samen met de medewerkster van BKR (die erg behulpzaam is) en ik hoop dat de in mijn ogen onterechte registraties rechtgezet wordt. Ik plaats het resultaat na afloop.
  3. Auteur
    Arnold
    Datum
    Er mist een stukje in mijn verhaal hierboven. Ik ga na aanmelding bij MijnBKR samen met de medewerkster van BKR kijken naar waar het probleem precies ligt en hoe ik dit kan corrigeren. Bij de uiteindelijke schuldeisers wordt ik steeds terugverwezen naar BKR.
  4. Auteur
    Arnold
    Datum
    BKR heeft mij goed geadviseerd en geholpen. Ik ben inmiddels van de registratie af en kan met een gerust hart een hypotheek aanvragen. BKR bedankt.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Arnold
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over BKR?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen