Opgelost door BKR: Reglement wordt niet gehandhaafd/gecontroleerd en codering verwijdering is niet definitief.

content Opgelost
PatSim

Jullie hebben een reglement, maar als een deelnemer zich duidelijk niet aan het reglement heeft gehouden tijdens registratie codering, wordt daar niks mee gedaan daar er teveel meldingen van deelnemers binnen komen om deze allemaal te controleren op handhaving reglement (werd mij verteld aan de telefoon) En een deelnemer kan zomaar 20 maanden later nogmaals dezelfde onterechte codering met zelfde datum en contractnummer plaatsen(zonder einddatum overigens) terwijl deze eerder verwijderd is omdat deze onterecht was. En terwijl deze toen al 18 maanden zonder restschuld beëindigd was.

Codering nogmaals verwijderen met als kanttekening dat deze nooit meer geplaatst mag worden. En dit zonder tussenkomst geschillencommissie BKR.

BKR
    Goedemiddag PS Foort,

Wij hebben zojuist telefonisch contact met u gehad en u een inhoudelijke toelichting gegeven op uw klacht. Samen hebben wij de huidige situatie besproken en wij gaan ervan uit dat uw klacht hiermee naar tevredenheid is afgehandeld.

BKR Webcare

PatSim
Ik wacht nog op de officiële excuses en reactie van de kredietverstrekker, maar de codering is sinds vandaag, dus binnen 4 dagen, verwijderd. De uitleg over het reglement is mij duidelijk. Ik geef nog wel een tip: De deelnemer moet bij verwijdering/aanpassing in een formulier bij het BKR aangeven waarom het deze wil verwijderen of aanpassen. Zo’n registratie is van dergelijk belang voor jullie deelnemers en consumenten dat jullie dan ook zouden moeten werken met een omschrijving of formulier waarom de registratie van desbetreffende codering volgens de kredietverstrekker moet/nodig is. Meer werk voor jullie wellicht qua controle, maar dan krijg je echt een goed CKI systeem. En ik zou het niet pas na 5 jaar bij de deelnemer voorleggen, als er in een registratie nog geen einddatum of herstel staat. Ik ben in elk geval heel blij en opgelucht dat mijn probleem is opgelost.

Ook een klacht indienen over BKR?