Klacht Blendle.com: Blendle licht mensen op door zonder toestemming geld van hun rekening te incasseren.
Details
Klacht
Blendle, oh Blendle, wat is er met jullie gebeurd? Jullie waren ooit een prachtig bedrijf met een innovatief en briljant idee. Hoe zijn jullie zo diep gezonken en blijken jullie nu gewoon oplichters te zijn?
In 2020 maakte ik een symbolische bijdrage van €0,01 over naar jullie bankrekening, zodat ik gebruik kon maken van jullie dienst. Destijds waren jullie nog relatief nieuw en ik vond het idee aantrekkelijk. Ik wilde jullie steunen, dus af en toe stortte ik wat geld in mijn portemonnee om artikelen te kunnen lezen. Achteraf gezien had ik jullie nooit mijn bankgegevens moeten geven.
Onlangs ontdekte ik dat er sinds december 2020 elke maand €9,99 wordt afgeschreven door Blendle B.V. Hoe kan dat?
Ik heb echter NOOIT een Blendle Premium-abonnement van €9,99 bij jullie afgesloten. Als jullie beweren van wel, verlang ik het bewijs, bij voorkeur in de vorm van een bevestigingsmail. Elk (online) bedrijf stuurt namelijk een dergelijke mail naar zijn klanten bij het afsluiten van een abonnement. Maar ik kan je nu al vertellen dat die mail niet bestaat.
Waarom worden deze bedragen dan elke andere maand geïncasseerd door verschillende rekeningen op naam van Blendle B.V.? Hebben jullie meerdere BV's met dezelfde naam (Blendle B.V.) opgezet om Blendle Premium-abonnementen af te schrijven en op die manier gemakkelijk mensen op te lichten?
Weet dat er een groep mensen is die zich hiervoor inzet om hier iets aan te doen. Het is ironisch dat jullie juist voor journalistiek stonden.
Gewenste oplossing
Ik wil dat het bedrijf BLENDLE mijn geld terugstort.De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.