Opgelost door Blendle.com: Proefabo gaat automatisch over in betaald abonnement.

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 533953
Gebruiker
Bart vd Werf
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Een tijd terug heb een Premium abo gehad op Blendle. In feb. 2021 kreeg ik via een mail een aanbieding om weer een maand lang gratis Blendle Premium te proberen. Na die maand zou het abo overgaan in een betaalde versie, maar niet getreurd: ik zou enkele dagen vóór het verstrijken van de proefperiode een mail krijgen met herinnering om mijn abo alsnog op te zeggen. Die mail met herinnering heb ik nooit ontvangen!
Aangezien ik dat proefabonnement na een week of 2 al niet meer gebruikte omdat het me wederom niet beviel, heb ik het niet meer gebruikt. Bleek eind maart dat er € 9,99 van mijn rekening was afgeschreven. Dat heb ik dezelfde dag laten storneren en nu krijg ik al voor de derde keer het verzoek om alsnog te betalen. Ik ook al 3 keer gevraagd om bewijs dat ik een betaalde abo heb afgesloten, maar nog steeds geen bewijs ontvangen. Men beroept zicht alleen nog op de algemene voorwaarden. Maar die gelden m.i. alleen als er sprake is van een overeenkomst. Ook bewijs dat die herinneringsmail wel is gestuurd, heb ik nooit van ze gekregen.

De oplossing

Als men kan aantonen dat ik "Ja" heb gezegd/geschreven op een betaald abonnement, ben ik bereid die € 9,99 alsnog te betalen, maar ik ben van mening dat er geen sprake is van een overeenkomst.

1 reactie

  1. Auteur
    Blendle.com
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Hoi Bart,

    wij hadden zojuist contact via de email. Het klopt inderdaad dat je de herinneringsmail niet hebt ontvangen, omdat je je uitgeschreven had voor al onze mailwisselingen. Dat is een fout van onze kant, wij zijn onze belofte niet nagekomen. Mijn excuses hiervoor. Om die reden heb ik het betaalverzoek voor de E9,99 laten vervallen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Bart vd Werf
Datum
Uiteindelijke oplossing
Helaas was blijkbaar een klacht registreren bij Klachtenkompas nodig om Blendle tot redelijkheid te dwingen. Een aantal pogingen eerder door mijzelf werden door Blendle genegeerd waarop zij betalingsherinneringen bleven versturen.
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over Blendle.com?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen