Opgelost door Blokker: Bericht van niet kunnen leveren pas na een week

Tjen

Op 22 september bestel ik een Philips mixer, die binnen 1 of 2 dagen bezorgd zou worden. Op 25 september ontvang ik bericht, dat de mixer verzonden is. Op 28 september ontvang ik een bericht, dat de mixer niet leverbaar is en dat mijn geld zal worden teruggestort. Waarom deze gang van zaken en waarom niet op de 23ste een bericht van "niet leverbaar" ?

Blokker heeft beloofd om het geld terug te betalen.
Het zou netter zijn van Blokker, wanneer ze de klant dezelfde of de volgende dag zouden laten weten, dat het product niet leverbaar is.

Blokker

Beste heer de Cock,

Hartelijk dank voor uw bericht.
    Wij vinden het zeer vervelend dat wij uw bestelling niet hebben kunnen leveren. Wij begrijpen dat u hier ongemak door ondervonden heeft en bieden hier onze excuses voor aan.
    Blokker streeft ernaar om iedere bestelling die op werkdagen voor 22:00 uur besteld worden de volgende dag uit te leveren. Bij bijna alle orders wordt dit gehaald. Helaas is er nog een paar procent van de orders waar dit niet mee lukt.

Blokker was op het moment van uw bestelling bezig met een grootscheepse verhuizing van de webshop voorraad. De voorraad werd verhuist van een distributiecentrum van een externe partner naar een nieuw distributiecentrum onder eigen beheer. Dit was een enorme logistieke organisatie. Het niet kunnen uitleveren van uw bestelling heeft hier direct mee te maken. Ook de wisselende informatie over uw order is ontstaan door de verhuizing. De voorraad die wordt aangegeven op de webshop is gekoppeld aan het voorraad systeem. Door de verhuizing van de artikelen kon het voorkomen dat deze niet op de juiste plaats waren opgeslagen op het moment dat de order verzonden moest worden. Hierdoor kwamen er iets meer orders voor waarbij een of meerdere artikelen toch niet geleverd kunnen worden.

De verhuizing van de voorraad is inmiddels achter de rug. Het aantal orders die niet verstuurd kunnen worden zal hierdoor nog lager uitvallen dan voorheen.

Blokker doet er alles aan om klanten zo goed mogelijk op de hoogte te houden op het moment dat een order niet verloopt zoals verwacht. Wij vinden het dan ook zeer vervelend dat er in uw geval te laat en bovendien onjuiste informatie is verstrekt. Ook hier bieden wij onze excuses voor aan.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Blokker Klantenservice
    Tjen
    Blokker heeft toegegeven, dat ze fouten gemaakt hebben. Bovendien beloofden ze, dat ze stappen gingen ondernemen om in de toekomst dergelijke missers te voorkomen.

Tjen

Ook een klacht indienen over Blokker?