Klacht Blokker: Blokker kent geen service.

Klachtnummer
# 694357
Gebruiker
elvhelden
Datum
10 reacties

Details

Klacht

Op 18 juli 2022 koop ik online 1 tuinstoel en daarna nog 3. Die haal ik op in Utrecht.
In september 202e maak ik de stoelen, volgens het advies van Blokker, schoon met groene zeep
Ik zie dat bij 2 stoelen, op de buis aan de achterkant van de rugleuning, het metaal er doorheen komt en hef zwart eraf is.
Een vriend komt langs en constateert dat de zwarte stoelen veel teveel verbleekt zijn wat niet mag.
Blokker beweert dat hun garantie 1 jaar is. Op de website staat dat die minimaal 1 jaar is.
Blokker weigert iets te doen waar ik ze in gebreke heb gesteld omdat ze inferieure producten hebben geleverd. Blokker reageert niet meer.
Op Google vond ik de volgende informatie:
"Hoelang heb ik garantie en welke rechten heb ik dan?
U hebt wettelijke garantie zolang u mag verwachten dat uw product meegaat. Gaat het sneller kapot? Dan moet de verkoper uw product maken of vervangen. Daar hebt u wettelijk recht op. Ga dus niet alleen uit van de garantie die de verkoper of fabrikant."

Blokker houdt zich mijns inziens niet aan de wet en biedt geen oplossing.

Gewenste oplossing

Mijn geld retour want ik koop nooit meer iets bij Blokker na 50 klant te zijn geweest.

10 reacties

  1. Auteur
    elvhelden
    Datum
    De klantenservice van Blokker is ver onder de maat. Het regent ook klachten op Google daarover.
    Blokker bero4pt zich op een garantieperiode vsn 1 jaar. Op de website staat dit dit minimaal a1 jaar is.
    Ik snap dat de garantie geldt voor eenn deugdelijk product en daar is hier geen sprake van.
    Blokker weigert iets te ondernemen en daar ga ik niet mee akkoord!!
  2. Auteur
    elvhelden
    Datum
    Ik heb in juni 2022 4 tuinstoelen online gekocht en bij Blokker, Nachtegaalstraat Utrecht, opgehaald.

    Zij hebben vandaag 12 oktober 2023 contact opgenomen met Blokker klantenservice die haar vertelden dat de garantie op de tuinstoelen 1 jaar is waar deze nog geen 16 maanden oud zijn..

    Allereerst is dit de informatie die Blokker laat zien en waarvan in een print screen gemaakt heb:
    "Bij Blokker geven wij minimaal één jaar garantie op onze producten".

    In de 2de plaats geldt de normale garantietermijn voor een deugdelijk product maar niet voor een ondeugdelijk product waar hier sprake van is. Zie foto's.

    Als laatste zijn alle 4 de stoelen in zo'n korte tijd al veel te veel van kleur verbleekt terwijl bij zon altijd het zonnescherm uit staat.

    www.rijksoverheid.nl:

    Wettelijke garantie: recht op goed product
    De wettelijke garantie betekent dat u altijd recht heeft op een goed product. Als een product niet deugt, heeft u recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere.

    Fit is mij lastste mail aan Blokkef voirdat ik mijn rechtsbijstand inschakel.
    Ik verwacht dan ook dat dit wordt opgelost en zie binnen 3 werkdagen een schriftelijke reactie tegemoet.
  3. Auteur
    elvhelden
    Datum
    Blokker heeft duidelijk maling aan de wet. Ik ga mijn rechtshulp inschakelen want accepteren doe ik dit onder geen voorwaarde.
  4. Auteur
    elvhelden
    Datum
    Ingebrekestelling.

    L.S.,

    Aangezien het kennelijk 'het beleid" van Blokker is om mails die hen qua inhoud niet bevallen te negeren gebruik ik even het adres van mijn man:

    Betreft: laatste verzoek tot kosteloos herstel cq kosteloze vervanging

    klantnummer ordernummers: 99103165870/99103177240

    Utrecht, 5 november 2023

    Geachte heer/mevrouw,

    Met hulp van de Consumentenbond stuur ik u deze brief.

    Op 1 juni 2022 heb ik bij Blokker 1 en op 2 juni 3 tuinstoelen gekocht voor een totaalbedrag van € 181,95. De stoelen zijn door mij opgehaald bij Blokker Nachtegaalstraat Utrecht op 4 juni 2022

    Het probleem:
    Deze tuinstoelen voldoen absoluut niet aan mijn verwachtingen.
    Bij 2 stoelen is op de buis aan de achterkant van de rugleuning de zwarte kleur er deels af en komt het metaal er doorheen
    Daarnaast zijn alle 4 de stoelen enorm verbleekt in kleur.
    Gelet op de datum van aanschaf, de aard van het product, het merk, de mededelingen vooraf en de aanschafprijs van het product had ik deze problemen niet hoeven te verwachten.

    Recht op een deugdelijk product:
    Volgens de wet heb ik als consument recht op een product dat aan de overeenkomst voldoet. Als het product niet de eigenschappen bezit die ik ervan mag verwachten en het een gebrek heeft dat mij niet te verwijten valt, heb ik op grond van artikel 7:21 BW recht op herstel of vervanging van het product. De verkoper van het product dient hiervoor zonder kosten en binnen een redelijke termijn te zorgen.

    Laatste verzoek om kosteloos herstel/vervanging
    Eerder heeft u van mij de gelegenheid gehad om de klacht naar tevredenheid op te lossen. Mijn klacht is echter nog steeds niet opgelost. Hierbij geef ik u een laatste kans om over te gaan tot kosteloos herstel/kosteloze vervanging van de stoelen. Ik geef u hiervoor een termijn van twee weken, te rekenen vanaf dagtekening van deze brief, ervan uitgaande dat dit een redelijke termijn is. Als u geen gehoor geeft aan mijn verzoek, behoud ik mij het recht voor de overeenkomst zonder nadere ingebrekestelling te ontbinden (artikel 7:22 BW). In dat geval geef of stuur ik het product aan u terug en verwacht ik het aankoopbedrag (inclusief bezorg- en verzendkosten) zo spoedig mogelijk terug te ontvangen. Tevens stel ik u aansprakelijk voor eventuele gevolgschade.

    Ik zie uw schriftelijke reactie op bovenstaande graag binnen veertien dagen na dagtekening van deze brief tegemoet.
  5. Auteur
    elvhelden
    Datum
    Blokker heeft duidelijk maling aan de Nederlandse wet.
    Als Blokker denkt dat ik het erbij laat zitten dan vergissen ze zichh echt.
    Hoog tijd om mijn rechtsbijstand in te schakelen.
  6. Auteur
    elvhelden
    Datum
    Het blijft hetzelfde liedje. Blokker reageert gewoon niet en speelt stomnetje.
  7. Auteur
    elvhelden
    Datum
    Blokker voelt zich niet geroepen de wet te hanteren. Rechtsbijstand is ingeschakeld.
  8. Auteur
    elvhelden
    Datum
    Blokker weigert welke actie dan ook te ondernemen en houdt zich niet aan de wet. Rechtsbijstand is ingeschakeld.
  9. Auteur
    elvhelden
    Datum
    Blokker hoort, ziet en voelt niet. Slechte klantenservice en houden zich niet aan de wet! Zijn nog niet klaar met mij.
  10. Auteur
    elvhelden
    Datum
    Blokker gaat rustig door met stomnetje spelen!!

Reageer

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Blokker?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen