Klacht Blokker: defecte steel vloerreiniger

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 170353
Gebruiker
anya
Datum
4 reacties

Details

De klacht

In november 2015 heb ik voor 69,90 een emmer met voetpers, bijbehorende dweil en steel gekocht bij Blokker Oosterhout (NB). Dit was een complete set waarbij de steel uit 3 delen bestond die in elkaar gezet moest worden. Na een maand of 9 brak de steel op het bovenste scharnierpunt. Ik heb naar de Blokker gebeld en ik kon de steel komen omruilen. Ik met de steel naar Oosterhout. Helaas kon ik terug want de steel kwam uit een pakket en ik moest alles inleveren; emmer, vloerwisser, steel en dweil. Volgende dag terug met het hele pakket. Toen bleek dat het pakket dat ik destijds gekocht had niet meer leverbaar. Wel een pakket dat 10 euro duurder was omdat er wieltjes onder zaten. Dat wilde ik niet. Dan mijn geld maar gewoon terug. Dat was vanuit Blokker geen optie; ik had recht op een Tegoedbon of kadobon. Ruilen binnen 30 dagen kan wel maar als iets kapot gaat dan wordt opgescheept met een Kadobon. Ik wil gewoon mijn geld terug. Vraag me ook af of dit juridisch wel klopt?

De oplossing

Ik wil mijn geld gewoon terug en geen tegoedbon of kadobon.

4 reacties

  1. Auteur
    Blokker
    Datum
    Beste mevrouw Roeling,

    Hartelijk dank voor uw bericht.

    Helaas hebben wij een aantal andere klachten binnen gekregen over de steel van de vloerwisser uit deze set. Namens Leifheit bieden wij hier onze excuses voor aan.

    Wij hebben onze andere klanten kosteloos een nieuwe vloerwisser verstuurd.
    De vloerwisser die onderdeel is van de set, is nog beschikbaar: http://www.blokker.nl/nl/blknl/leifheit-hausrein-profi-vloerwisser-42-cm?previousSearchTerm=hausrein

    Mocht u interesse hebben in een nieuwe vloerwisser op onze kosten, dan hoor ik dat graag van u. De vloerwisser kunt u dan binnen nu en een week thuis verwachten.

    Graag zie ik uw bericht tegemoet.

    Met vriendelijke groet,

    Loraine
    Blokker webcare
  2. Auteur
    anya
    Datum
    Een hele mooie geste maar alleen jammer dat ik inmiddels de hele set bij Blokker Oosterhout heb ingeleverd. Alleen aan een vloerwisser heb ik niet zoveel. Meest eenvoudige lijkt mij om mijn kadobon in te ruilen voor contantgeld.
  3. Auteur
    Blokker
    Datum
    Beste mevrouw Roeling,

    Uw tegoedbon is maar beperkt geldig (30 dagen). Deze kan ik helaas niet omruilen voor geld, maar ik kan deze wel om laten zetten in een cadeaukaart. De cadeaukaart is namelijk onbeperkt geldig. Zo kunt u, mits beschikbaar, een nieuwe Leifheit set kopen. U geeft aan dat er een vergelijkbare Leifheit set beschikbaar was. Als deze nog steeds beschikbaar is, en u koopt deze set, dan betalen wij u graag het verschil terug.

    Als u mij een afbeelding van de tegoedbon zou kunnen versturen of e-mailen naar socialmedia@blokker.nl dan kan ik deze om laten zetten in een cadeaukaart ter waarde van €69,90 en daarnaast kan ik het verschil naar u overmaken als u de andere set heeft gekocht.

    Met vriendelijke groet,

    Loraine
    Blokker webcare
  4. Auteur
    anya
    Datum
    Ik heb geen tegoedbon maar een cadeaukaart gekregen. De set die ik wil hebben zit niet meer in jullie collectie en wil ik dus ergens anders gaan kopen. Dat is de reden waarom ik de cadeaukaart om wil ruilen tegen geld.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
anya
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Blokker?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen