Klacht Blokker: Garantie Leifheit wasrek

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 142877
Gebruiker
velserbroek32
Datum
2 reacties

Details

De klacht

2 jaar geleden bij Blokker een Leifheit 200 wasrek gekocht t.w.v. € 39,95 na korting 29,95 betaald. Leifheit geeft 3 jr. roestgarantie, doch reeds roest binnen deze termijn. Terug naar Blokker Velserbroek, waar men ons omruiling voor garantie toezegde. Hetzelfde type had Blokker niet meer in het assortiment en daarom ben ik akkoord gegaan met het eenvoudigere type 180 t.w.v. €39,95. Tot mijn verbazing moest ik toen € 10,-- bijbetalen omdat het nu een ander type betrof. Dus had de 200 nog in het assortiment gezeten, dan had ik gratis omruiling gehad en nu terwijl ik een eenvoudiger type accepteer moet ik bijbetalen. De hele procedure geeft mij een gevoel van onrechtvaardigheid, omdat Leifheit in de garantievoorwaarden stelt dat indien een artikel niet meer in het assortiment zit zij dit moeten vervangen voor een gelijkwaardig artikel.

De oplossing

Daar het type 200 volgens mij nog steeds in het assortiment van Leifheit zit wil ik alsnog het type 200 hebben en de € 10,-- bijbetaling terug ontvangen

2 reacties

  1. Auteur
    Blokker
    Datum
    Beste heer Blok,

    Hartelijk dank voor uw bericht.

    Onze excuses voor het ongemak.

    Wij begrijpen dat het vervelend is dat uw wasrek binnen het gestelde termijn is gaan roesten.

    Als u het artikel aanschaft voor €29,95, dan geldt de garantie ook voor dit artikel. Dit betekent dat als uw artikel defect raakt en u mag het ruilen, alle voorwaarden zijn verder prima en de garantie is nog geldig, dan kan het geruild worden tegen het aanschafbedrag, in dit geval €29,95.

    U geeft aan dat als de Leifheit 200 nog in het assortiment had gezeten, dat u een gratis omruiling zou hebben gehad. Dit komt omdat de Leifheit 200 hetzelfde artikel is als dat u heeft. Als u het wil ruilen tegen een ander artikel van een duurdere prijs dan u betaald heeft, €29,95, dan kunt u tegen een meerprijs het andere wasrek aanschaffen.

    Twee jaar geleden heeft u dit artikel aangeschaft, in deze tijd is het aannemelijk dat Blokker sommige producten uit het assortiment haalt en andere artikelen toevoegt.

    Nogmaals onze excuses voor het ondervonden ongemak.

    Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Blokker Klantenservice
  2. Auteur
    velserbroek32
    Datum
    Het wasrek kostte destijds ook € 39,95, doch heb het met korting gekocht, door uw voorstel krijg ik niet een gelijkwaardig rek retour en raak mijn prijsvoordeel van 2 jaar geleden ook nog kwijt. Ik heb productgarantie en geen cashback garantie

Uiteindelijke oplossing

Auteur
velserbroek32
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Blokker?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen