Klacht Blokker: Het in strijd met de wet hanteren van beperkte garantie in verhouding met de te verwachten levensduu
Details
Klacht
Blokker weigert meer dan 2 jaar garantie te geven op een Philips Senseo koffiezetter. na 21/2 jaar breekt het scharnier van de deksel. In de winkel wordt alleen maar "2 jaar garantie" geroepen. Zij verwijzen naar Philips. Deze geeft aan geen garantie te verlenen maar wel de reparatie te willen uitvoeren en wel voor 124 euro. De aankoopprijs was 80 euro.Mijn gemotiveerd bezwaar tegen de weigering om garantie te verlenen is door Blokker Klantenservice is afgewezen met als argument: op onze website staat dat de garantieperiode 2 jaar bedraagt tenzij de leverancier meer biedt.
(contactnummer 1481540).
Gewenste oplossing
Blokker dient de wettelijke regels voor garantie aan consumenten na te leven en op grond daarvan ofwel het apparaat te (laten) repareren, ofwel een vervangend goed werkend apparaat te leveren ofwel het aankoopbedrag terug te betalen.- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.