Klacht Blokker: Ik wil mijn 379 euro terug van een niet ontvangen bestelling.

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 402263
Gebruiker
K. de Geus
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Op 22 augustus kochten we via Blokker een tuinmeubelset voor 379 euro. Deze set raakte zwaar beschadigd tijdens het vervoer en ik heb de bestelling geweigerd. Dit heb ik meteen telefonisch gemeld bij de leverancier OSO Tuinmeubelen. Blokker heb ik ook meteen gebeld en mijn geld teruggevraagd. Dat werd ook mij toegezegd.
Laatst bedacht ik me ineens dat het geld nog niet was ontvangen. Een telefoontje naar de klantenservice mocht niet baten. Alles was bij hen in het systeem afgesloten. De medewerker van de klantenservice kon mij alleen nog met de leverancier doorverbinden. Ik stond erop dat Blokker, dat immers mijn geld had geïncasseerd en had toegezegd het terug te betalen, het verder zou regelen, maar dat was niet mogelijk. Inmiddels zijn we al langer dan 30 dagen verder, heb ik dus geen tuinset en geen 379 euro terug van Blokker. Omdat zij hebben verzaakt, zou ik nu moeten gaan leuren bij diverse partijen om mijn geld?

De oplossing

Ik zie graag dat Blokker zijn verantwoordelijkheid neemt en zorgt voor de terugbetaling van het bedrag. Hoe dat in het systeem past, zoekt het bedrijf zelf maar uit.

0 reacties

Uiteindelijke oplossing

Auteur
K. de Geus
Datum
Uiteindelijke oplossing
Blokker heeft de klacht niet opgelost onder het mom “bij ons in het systeem is de order afgesloten, dus kunnen we niets doen.” Blokker wees naar de leverancier. Die had ik ook ge-cc’d in mijn mail en die heeft vlot gereageerd, excuses gemaakt en het bedrag betaald. Opgelost, maar niet dankzij Blokker.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over Blokker?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen