Opgelost door Blokker: Loungeset van €849,15 blijkt ondeugdelijk product

Theo

In mei 2014 kocht ik online bij Blokker Loungeset San Giorgio Kobo Grey voor €849,15. Ongeveer 6 weken geleden begon het wicker te rafelen en te golven aan de randen van de tafels. Nu vertonen de banken ook breuken in het wicker en beginnen ook die te rafelen aan de randen. Het is een onacceptabel lelijk gezicht. De set heeft in de winter binnen gestaan en is niet intensief gebruikt. Reparatie is niet mogelijk - niet door mij, en niet door Blokker - omdat het wicker over de gehele breedte van de tafels en banken breekt/gebroken is. Ik vind dat een loungeset van deze prijs 10 jaar mee moet gaan en ben dan ook zeer teleurgesteld in de kwaliteit. Op deze en diverse andere sites heb ik identieke klachten over deze set gelezen. Ook heb ik gezien dat Blokker de set later aanbood voor slechts €198,00. Vervanging door een nieuwe set lijkt me dan ook niet zinvol. Ik hoop dan ook dat Blokker bereid is de meubels op te komen halen en het aankoopbedrag terug te betalen. M.v.g.

Nu ik op verschillende sites klachten over dezelfde set heb gelezen lijkt vervanging door een nieuwe set geen goede oplossing. Dan zit ik over een of twee jaar met het zelfde probleem. Ik wil dan ook het aankoopbedrag terug. Bovendien zou ik graag willen dat Blokker de loungeset komt ophalen (ik heb geen auto om hem af te voeren).

Blokker
    Beste heer,

Heel vervelend te vernemen dat uw San Giorgio Kobo Grey loungeset verschillende defecten heeft. Om u hier mee te kunnen helpen ontvang ik graag foto's van de ondeugdelijke stukken van de loungeset. Dit om de defecten te kunnen beoordelen. Naar aanleiding van uw omschrijving van de mankementen verwacht ik wel dat deze onder de garantievoorwaarden vallen. Om dit echt te kunnen vast stellen hebben wij de foto's nodig. U kunt deze mailen naar info@blokker.nl graag onder vermelding van contactnummer 1200932.

Wanneer uw garantie aanvraag wordt goedgekeurd is het absoluut geen probleem om de set bij u op te laten halen en daarvoor een retourbetaling aan te vragen. Mocht u in onze webshop een andere loungeset zien di u graag zou willen hebben in plaats van de San Giorgio Kobo Grey dan hoor ik het graag. Mogelijk kunnen we het dan op een andere manier oplossen. De San Giorgio Kobo Grey hebben wij helemaal niet meer in het assortiment. Royal Patio is geen merk meer dat wij inkopen. De set direct één op één omruilen wat u aangeeft niet te willen, is dan ook niet aan de orde.

Saskia
    Blokker webcare
    Theo
    In antwoord op de door mij aan Blokker gestuurde foto's heeft Blokker toegezegd dat ik het geld kan terugkrijgen. Op verzoek van Blokker heb ik vervolgens adres en bankrekeningnummer doorgegeven en ook de data opgegeven waarop de set kan worden opgehaald. Hierop heeft Blokker Klantenservice nog niet gereageerd (behalve met een ontvangstbevestiging).
    Theo
    Blokker heeft de klacht inmiddels vlot en naar wens afgehandeld.