Blokker is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.
Opgelost door Blokker: Niet terug betalen na retourneren gebruikte espressomachine ipv nieuwe machine
Details
Klacht
Vorige week maandag heb ik een dure espressomachine van € 479,- besteld, welke op de dinsdag aansluitend is geleverd hier was direct duidelijk dat de doos van de machine eerder was geopend. De helft van het verpakkingsmateriaal ontkracht, alle onderdelen los in de doos en de nieuwe antikalk filter was reeds uit de verpakking en zat kletsnat in de watertank. Tevens zaten er koffie resten in de machine. Direct contact gezocht met de klantenservice en uitgelegd hoe het artikel was geleverd, met het verzoek deze voor een andere, ongebruikte machine om te ruilen. Dat was niet mogelijk. Het artikel kon alleen geretourneerd worden, waarna terugbetaling in gang gezet zou kunnen worden. In eerste instantie moest ik het zware apparaat zelf bij een DHL punt afgeven, maar uiteindelijk toezegging voor ophalen thuis. Dit kon echter pas op vrijdag de 24e. En met de mededeling dat zodra het retour binnen was terugbetaling na 5 tot 10 werkdagen zou plaatsvinden. De machine is, na zelf contact met de DHL te hebben gezocht, op ma de 27e retour gekomen bij Blokker. Echter beweerd Blokker op do 2 maart dat het artikel nog niet retour is en terugbetaling nog niet in gang gezet kan worden. Ondertussen heeft Bokker al bijna 2 weken onterecht € 479,- van mij. Ik wil de Blokker dan ook dringend verzoeken om per omgaande tot terugbetaling over te gaan. Conform wetsartikel 230, lid 1 is de Blokker binnen 14 dagen na ontbinding koopovereenkomst (lees: dinsdag 21 februar) verplicht mijn geld teruggestort te hebben. Dit betekent dat dit UITERLIJK dinsdag 7 maart op mijn rekening moet staan. Ik heb Blokker vandaag benaderd met het verzoek per omgaande tot terugbetaling over te gaan en mij vandaag terug te bellen. Dit is helaas niet gebeurdGewenste oplossing
Goede serviceverlening en per omgaande mijn geld terug betalen. Iets meer dan "sorry" door de telefoniste van de klantenservice is ook wel op zijn plaats, daar er geen millimeter wordt meegewerkt- Status
- opgelost
- Beoordeling
Bedrijf status
Bedrijf status
- Bedrijf
- Status
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.