Klacht Blokker: Ondeugdelijk artikel niet mogen ruilen

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 41850
Gebruiker
Sonja
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Bij Blokker een artikel gekocht, maar bij thuiskomst blijkt het product defect. Dezelfde week teruggegaan naar de winkel met de bedoeling om het product om te ruilen voor een exemplaar dat wel functioneert. De aankoopbon had ik niet meer, wel een bewijs van de pinbetaling en etiket met barcode op het (ongebruikte!) product. De bedrijfsleidster wil mijn klacht niet serieus nemen zonder aankoopbon en verwijst door naar het hoofdkantoor.
Ik heb een klachtmail gestuurd maar na 2,5 week nog geen reactie ontvangen dus maar zelf bellen. Na een lange wachttijd een medewerker aan de lijn maar ik kom geen stap verder. Geen aankoopbon = geen garantie blijft het motto.
Veel frustratie over deze houding. Mijn klacht gaat niet over garantie maar over een ondeugdelijk product bij aankoop. Ik wil het omruilen voor een deugdelijk product, en ik vind dat Blokker in gebreke blijft. Blokker neem je verantwoordelijkheid! http://www.consuwijzer.nl/elektronica/overeenkomsten/aankoopbewijs

De oplossing

3 reacties

  1. Auteur
    Blokker
    Datum
    Beste Sonja,Onze excuses voor het ongemak. We vinden het erg vervelend dat het product kapot is gegaan. Helaas kunnen wij zonder de originele kassabon niets voor je betekenen. In de algemene voorwaarden, op de website van Blokker, en op de kassabon zelf staat aangegeven dat de originele kassabon het garantiebewijs is. Intern wordt besproken om het beleid van de kassabon aan te passen. Op dit moment hanteren we echter de regel dat de kassabon geldt als garantiebewijs.Helaas kunnen wij je niet helpen. Nogmaals onze excuses voor het ongemak.Groeten,
    Suzanne
    Klantenservice Blokker
  2. Auteur
    Sonja
    Datum
    Ongelooflijk dat Blokker een zo klant-onvriendelijke houding blijft aannemen en geen enkele eigen verantwoordelijkheid neemt. Er wordt alleen gekeken naar de plicht van de klant om de kassabon te tonen. Maar hoe zit het met de plicht van Blokker om deugdelijke producten te verkopen? Het product dat ik kocht was bij aankoop al kapot, dan gaat het toch niet om garantie maar om een artikel dat helemaal niet verkocht had mogen worden! Onbegrijpelijk dat Blokker niet meewerkt aan een oplossing!
  3. Auteur
    Sonja
    Datum
    Ik blijf van mening dat Blokker de zaak eenzijdig benadert en geen eigen verantwoordelijkheid neemt. Tweederde van de klanten die een klacht indienen beoordelen de een klantevredenheid van Blokker als negatief. Dat zegt genoeg.
    Slechte bereikbaarheid, slechte communicatie en vooral slechte service. Ik ga liever naar een concurrerende winkel waar ze wel graag zien dat de klant tevreden is en terugkomt, waar ze zoeken naar een oplossing en weten wat 'klantenservice' betekent. Geen Blokker dus!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Sonja
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Blokker?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen