Opgelost door Bluetiq Gmbh: Oplichting ongewenst Whatsapp Emoticons Abonnement van 7.50 per week

sad Opgelost
jelsgoud

Vandaag rekening van de telefoon van mijn elfjarige zoon ontvangen. Er blijkt vorige maand 7,50 per WEEK afgeschreven te zijn aan "betaalde smsdiensten of servicenummers", zonder afzendersnummer. Op payinfo.nl gevonden dat dit een "ZigZagFone Whatsapp Emoticon" abonnement is. Wát? 7.50 per week betalen aan emoticons? Mijn zoon gevraagd of hij iets van een bestelling voor emoticons weet, en hij heeft ook nooit enige emoji's gezien. Hij zag nu wel een smsje over een betaalde dienst waarop hij "stop" heeft geantwoord maar daarop kreeg hij een bericht terug met "je bent geen lid". Kort gezegd heeft hij noch ik ooit toestemming gegeven voor een abonnement (let wel, het kostte dus 7,50 per WEEK, zo'n abonnement zou niemand bij zijn volle verstand afsluiten). We hebben het nu afgemeld via payinfo, blijkbaar is dat de enige methode om er af te komen. Ik zie dit als pure oplichting.

Terugbetaling alle betaalde bedragen

Geachte heer/ mevrouw,

Wij vinden het vervelend dat u een klacht heeft over onze ZigZagfone dienst. Wij hebben meerdere (controle)mechanismen om ervoor te zorgen dat gebruikers van onze diensten voorafgaand aan het aanschaffen van de dienst volledig geïnformeerd worden over de kosten. Nu u stelt niet bewust een overeenkomst-of betalingsverplichting te zijn aangegaan, onderzoeken wij uw klacht graag verder. Wij willen u vriendelijk verzoeken om contact met ons op te nemen via info.nl@btiqsupport.com of 08000220136. Wij zullen u sowieso de door u gemaakte kosten van de dienst terugbetalen.

Geachte heer/ mevrouw,

Wij vinden het vervelend dat u een klacht heeft over onze ZigZagfone dienst. Wij hebben meerdere (controle)mechanismen om ervoor te zorgen dat gebruikers van onze diensten voorafgaand aan het aanschaffen van de dienst volledig geïnformeerd worden over de kosten. Nu u stelt niet bewust een overeenkomst-of betalingsverplichting te zijn aangegaan, onderzoeken wij uw klacht graag verder. Wij willen u vriendelijk verzoeken om contact met ons op te nemen via info.nl@zigzagfone.com of 08000220136. Wij zullen u sowieso de door u gemaakte kosten van de dienst terugbetalen.

jelsgoud
    Fijn dat ze terugbetalen, maar ik blijf erbij dat het geen frisse business is om €7,50 per week af te schrijven voor het zogenaamd leveren van whatsapp emoticons (wat dus niet geleverd is, maar het lijkt me duidelijk dat zo'n bedrag bizar hoog is, zelfs als er wel iets geleverd zou worden).

jelsgoud
Geld terug, maar ze blijven natuurlijk anderen oplichten met dit nepabonnement op whatsapp emoticons voor de bizarre prijs van €7,50 per week.

Ook een klacht indienen over Bluetiq Gmbh?