Klacht Bluetiq Gmbh: Zonder dat je het week, hoge kosten door verscholen betaalde diensten van Zigzagfone

C.S. Zuidema

Onze 12 jarige dochter heeft een app geïnstalleerd en zat zonder dat ze het wist of dat ze daar toestemming voor gegeven heeft, vast aan een dienst die € 7,50 per week kost.

Buiten het feit dat ik het schandalig vind om mensen op deze manier zo op kosten te jagen, alleen maar voor geld, kan ik er niet over uit dat je als normaal denkend mens op deze manier kinderen besodemietert. Onze dochter die al jaren rond de € 8,00 abonnementskosten per maand heeft, voelt zich nu enorm schuldig omdat ze in mei 22,50 extra kosten kreeg en in juni 37,50.
Is geld echt zo belangrijk dat je anderen moedwillig beschadigt?

Aangezien onze dochter minderjarig is, overtreedt Zizagfone hiermee de wet en is er sprake van oplichting.

De kosten die gemaakt zijn door het onrechtmatig activeren van deze dienst, versleuteld in een app, wil ik terugbetaald krijgen. Het gaat om 22,50 en 37,50. In totaal € 60,00.
Daarnaast wil ik dat jullie excuses aanbieden aan mijn dochter voor het feit dat jullie haar willens en weten in de val hebben gelokt.

Bluetiq Gmbh
    Geachte heer/ mevrouw,

Wij vinden het vervelend dat u een klacht heeft over onze ZigZagfone dienst. Wij hebben meerdere (controle)mechanismen om ervoor te zorgen dat gebruikers van onze diensten voorafgaand aan het aanschaffen van de dienst volledig geïnformeerd worden over de kosten. Wij onderzoeken uw klacht graag verder en zullen contact met u opnemen.

Bluetiq GmbH

Ook een klacht indienen over Bluetiq Gmbh?