Klacht BMW: Het niet vervangen van een CCC systeem erwjl de levensduur zeker nog niet voobij is.

W.B.van Norel

Ik ben in het bezit van een BMW E90 uit 2005. Op december 2015 is mijn CCC systeem vervangen na een periode van storingen en later uitval. Deze reparatie is uitgevoerd door Ekris Nijkerk. Een duur apparaat wat nieuw werd geplaatst. (rond de 1000 euro!). Nu begonnen de storingen in november 2018 opnieuw, uitval en uiteindelijk niet meer werkend systeem zowel voor navigatie als radio/cd speler. Opnieuw Ekris gebeld en een afspraak gemaakt voor check. En inderdaad, systeem weer kapot. Garantie staat 2 jaar voor.... Maar ik heb me wat ingelezen en een dergelijk systeem zou normaal gesproken meer dan 2 jaren moeten werken. Ekris zegt nu dat BMW (BMW Nederland?), niets met dit probleem wil doen. Wat mij hierin stoort is dat men constant spreekt over de kilometerstand van de auto en het onderhoud daarvan. Inderdaad een hoge stand en onderhoud bij een andere garage laten doen. Maar dat staat mijns inziens volledig los van de levensduur van dit systeem. Mijn klacht is dan ook dat ik vind dat BMW Nederland ondanks de garantie termijn toch zou moeten zorgen voor een nieuwe computer omdat de levensduur zeker niet voorbij zou moeten zijn. De klacht is dan met name gericht op BMW Nederland zelf maar het contact loopt via Ekris Nijkerk.

Ik zou het zeer redelijk vinden wanneer BMW Nederland haar verantwoording zou nemen om het systeem alsnog te vervangen. De apparatuur van een dergelijk merk zou niet (eigenlijk binnen twee jaar) kapot mogen gaan.

Wij vinden dat BMW hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over BMW?