Klacht BMW: Oude navigatiekaarten in nieuwe auto's

Robbie

BMW levert nieuwe auto's af met navigatiekaarten die al 4 jaar oud zijn. Omdat ze klantvriendelijkheid hoog in het vaandel hebben staan blijken ze niet in staat om deze kaarten kosteloos om te ruilen voor versie die wel up-to-date is. Je kunt alleen tegen hoge kosten zelf de meest recente versie aanschaffen. En dan hebben we over prijzen voor een update (voor de basiskaart heb je immers al betaald) die ver boven de nieuwprijs van een compleet uitgevoerde TomTom met gratis livetime updates liggen.
BMW gaf wel als tip om de update in het najaar aan te schaffen omdat er maar een keer per jaar een update uitkomt. Als je te vroeg koopt heb je dus pech.
Het gerucht gaat dat BMW 4 jaar oude kaarten van Navtech voor een prikje opkoopt en deze als nieuw aan z'n klanten verkoopt maar daardoor wel per definitie een paar jaar achter loopt en dus geen nieuwe kaarten kan leveren.

Lever bij een nieuwe auto kaarten die up-to-date zijn en geef klanten de garantie dat het ook echt de nieuwste kaart is. Dat wil zeggen dat klanten alsnog de nieuwste kaart zullen krijgen als deze maar een keer per jaar wordt uitgebracht. Precies zoals ze dat bij TomTom en Garmin ook doen

Wij vinden dat BMW hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over BMW?