Klacht Bo-Rent: Verhuur van een auto waarin (waarschijnlijk structureel) is gerookt

Natasja

Onderstaande klacht hebben wij op 3 augustus verstuurd naar klantenservice@bo-rent.nl; een week later nogmaals via het contactformulier op de website. Helaas hebben wij niks van Bo-Rent vernomen.

Bij het controleren van de auto op schade (op 31 juli) en van de kilometerstand vermeldde de Bo-Rent medewerker dat er helaas in de auto was gerookt. Dit was ook duidelijk te ruiken toen we eenmaal in de auto plaatsnamen. De medewerker suggereerde dat het wel weer lekker fris zou worden als we een raampje open zouden draaien. Toen ik vroeg om een andere auto, zei de medewerker: ‘Daar kan ik nu echt niet aan beginnen.’ De medewerker gaf dat de auto verder schoon was. Op dat moment hebben wij overwogen om de huurovereenkomst te ontbinden, maar dat was geen alternatief, omdat wij een afspraak hadden. De zeer sterke rookgeur zorgde er evenwel voor dat wij het gehele weekend met tegenzin plaatsnamen in de auto. Daarbij komt dat wij een grote afstand hebben moeten afleggen.

Ons werd een auto aangeboden waarin is gerookt en die klaarblijkelijk onvoldoende is gereinigd. Indien dit het enige beschikbare voertuig was, dat hadden wij hierover van tevoren moeten worden ingelicht. De voorwaarden van Bo-Rent zijn zodanig, dat wij erop mochten vertrouwen een voertuig mee te krijgen die in alle opzichten schoon is, en dus niet naar sigarettenrook ruikt. Dit blijkt ook uit het formulier betreffende de extra reinigingskosten indien er gerookt is in de auto, dat wij hebben moeten ondertekenen. Als de naar aanleiding hiervan in rekening gebrachte reinigingskosten te laag zijn om de voertuigen voldoende te reinigen, dan lijkt het ons raadzaam om dit bedrag te verhogen.

Wij achten een compensatie in de vorm van een verlaging van de huurkosten redelijk, zodat wij in de toekomst wellicht weer overwegen om een auto bij Bo-Rent te huren. Afgezien van de sigarettenrook die ons gedurende 600 kilometer heeft geplaagd, was namelijk verder alles in orde.

Bo-Rent
    Geachte mevrouw van Hummel,

Allereerst betreuren wij het dat u niet tevreden bent over de geleverde service bij onze vestiging op de Den Brielstraat, daar wij altijd streven naar 100% tevredenheid bij onze huurders.
    Zoals per email aangegeven is het helaas niet na te gaan of de gehuurde auto niet voldoende gereinigd was. Daar het ons betreurt dat u niet tevreden was bieden we u uit coulance een korting aan op een volgende verhuring.

Borent Klantenservice
    Natasja
    Zoals eveneens per e-mail aangegeven maak ik uit de door u gekozen bewoordingen - en de lange reactietijd - op dat u onze klacht in twijfel trekt, althans niet serieus neemt. Dit geldt temeer daar de betrokken medewerker aangaf dat het een bekend probleem is. Voortaan zullen wij elders een auto huren.
    Natasja

Ook een klacht indienen over Bo-Rent?