Klacht Bobshop.nl: Koffie volautomaat Siemens defect 6 weken buiten de garantie

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 317288
Gebruiker
Coffeegirl
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik ben erg teleur gesteld in de afhandeling van een defect aan onze koffievolautomaat, daar de 2 jaar garantie termijn net 6 weken is verlopen.
Op 15-06-2016 kocht ik een nieuwe Siemens Volautomaat koffiemachine TE605209RW/07.
Deze heb ik gekocht bij De Bobshop. Nadat de koffievolautomaat niet werd geleverd heb ik gebeld waar mijn apparaat bleef en kreeg ik te horen dat de bobshop in faissement was!! uiteindelijk op 18-06-2018 hebben we ons apparaat geleverd gekregen. Nu is het apparaat defect. Op de website wordt vermeld dat Expert alle reparaties binnen de garantietermijn van 2 jaar verzorgd. Naar Expert gebeld, maar na 2 jaar word ik door Expert verwezen naar Siemens, daar deze volgens hen de eerst verkopende partij is (uiteindelijk is het door Siemens geleverd aan Bobshop).
Het product heeft niet de eigenschappen die ik ervan mag verwachten en vertoont de volgende tekortkomingen: warmt niet meer op en geeft geen espresso, koffie, cappucino, latte machiato, koffie verkeerd, melkschuim, warme melk of heet water.
Volgens het Nederlands Burgerlijk Wetboek moet een product alle eigenschappen bezitten die voor normaal gebruik nodig zijn. Daarvan is in dit geval geen sprake. Ik hoefde er, gezien de prijs en de ouderdom, niet van uit te gaan dat dit probleem zou ontstaan. Nu dit toch het geval is, verzoek ik u tot reparatie of vervanging van de defecte onderdelen over te gaan.
Graag verneem ik spoedig van u.

De oplossing

Volgens het Nederlands Burgerlijk Wetboek moet een product alle eigenschappen bezitten die voor normaal gebruik nodig zijn. Daarvan is in dit geval geen sprake. Ik hoefde er, gezien de prijs en de ouderdom, niet van uit te gaan dat dit probleem zou ontstaan. Nu dit toch het geval is, verzoek ik u tot reparatie of vervanging van de defecte onderdelen over te gaan.

1 reactie

  1. Auteur
    Coffeegirl
    Datum
    Reactie van De Bobshop ???

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Coffeegirl
Datum
Uiteindelijke oplossing
niks, geen reactie
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Bobshop.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen