Klacht Bobshop.nl: Onderzoekskosten voor klacht binnen garantietermijn
Details
Klacht
Wij hebben in oktober 2014 een Panasonic Broodbakmachine bij Bobshop.nl gekocht. Recent, dus binnen 1.5 jaar, laat de tefloncoating van de pan los. Na direct contact met Panasonic is aangeven dit met Bobshop op te pakken. Product is geretourneerd naar Bobshop. Na onderzoek blijkt dat gebruiksvoorwerpen (zoals de broodpan) niet binnen de 2 jaar garantie vallen. Volgens de wet mag ik een deugdelijk product verwachten waarvan ook de gebruiksvoorwerpen bij normaal gebruik (nooit met metaal ingezeten, altijd met de hand afgewassen) toch zeker de garantietermijn meegaan. Dat is hier duidelijk niet het geval. Naast deze afwijzing van garantie worden wij geconfronteerd met een 'betaling onderzoekskosten' van bijna 60 euro.Gewenste oplossing
Wegens het niet voldoen aan de omschrijving 'deugdelijk product' willen wij kostenloos een nieuwe broodpan, en tevens volledige kwijtschelding van de onderzoekskosten.- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.