Klacht Bobshop.nl: Onderzoekskosten voor klacht binnen garantietermijn

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 155694
Gebruiker
Tvdenberg
Datum
6 reacties

Details

Klacht

Wij hebben in oktober 2014 een Panasonic Broodbakmachine bij Bobshop.nl gekocht. Recent, dus binnen 1.5 jaar, laat de tefloncoating van de pan los. Na direct contact met Panasonic is aangeven dit met Bobshop op te pakken. Product is geretourneerd naar Bobshop. Na onderzoek blijkt dat gebruiksvoorwerpen (zoals de broodpan) niet binnen de 2 jaar garantie vallen. Volgens de wet mag ik een deugdelijk product verwachten waarvan ook de gebruiksvoorwerpen bij normaal gebruik (nooit met metaal ingezeten, altijd met de hand afgewassen) toch zeker de garantietermijn meegaan. Dat is hier duidelijk niet het geval. Naast deze afwijzing van garantie worden wij geconfronteerd met een 'betaling onderzoekskosten' van bijna 60 euro.

Gewenste oplossing

Wegens het niet voldoen aan de omschrijving 'deugdelijk product' willen wij kostenloos een nieuwe broodpan, en tevens volledige kwijtschelding van de onderzoekskosten.
Geboden oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

6 reacties

  1. Auteur
    Bobshop.nl
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Dank voor uw review. Wij begrijpen dat het vervelend is als een defect niet onder de fabrieksgarantie valt. Wij hebben uw case nog een keer nagekeken, maar in het garantiebewijs word aangegeven dat dit defect niet onder de garantie valt.Omdat wij dit heel vervelend voor u vinden is u per mail al een coulance voorgesteld door onze klantenservice. Wij wachten nog op een reactie op deze mail. Wij zien deze graag tegemoet per mail.

    Met vriendelijke groet,
    Team Bobshop.
  2. Auteur
    Tvdenberg
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Dank voor uw reactie. Als u mij uit coulance het volledige bedrag aan onderzoekskosten kwijtscheld dan ga ik akkoord en kunnen we deze klacht sluiten. Ik afwachting van uw reactie.

    Met vriendelijke groet,

    Thijs van den Berg
  3. Auteur
    Bobshop.nl
    Datum
    Geachte heer,

    Dank voor uw reactie. Onze klantenservice heeft u een bericht verstuurd per e-mail. Hier ontvangen wij graag een reactie op. We zien deze graag tegemoet.

    Met vriendelijke groet,
    Team Bobshop.
  4. Auteur
    Tvdenberg
    Datum
    Bericht per email ontvangen. Bobshop blijft bij zijn eerder gecommuniceerde standpunt. Ben nog steeds van mening dat ik in mijn recht sta wat betreft mijn klacht en eis. Omdat er geen beweging in deze zaak te krijgen is stel ik voor dat jullie het defecte bakblik niet naar ons retourneren, tegen kwijtschelding van de volledige onderzoekskosten.
  5. Auteur
    Bobshop.nl
    Datum
    Geachte heer,

    Helaas is er geen non- conformiteit getoond. Het gaat hier echt om een gebruikersfout die niet onder de garantie valt. Wij begrijpen dat dit vervelend is, echter valt een gebruikersfout of slijtage niet altijd onder de fabrieksgarantie. U mag verder de mail beantwoorden. daar zal onze klantenservice deze uiteraard beantwoorden.

    Met vriendelijke groet,
    Team Bobshop.
  6. Auteur
    Tvdenberg
    Datum
    Geen enkele flexibiliteit vanuit Bobshop. Het is me duidelijk dat de gebruiksvoorwerpen buiten de officiele garantie vallen, echter mag ik toch een deugdelijk product verwachten. Dat is mijns inzien hierbij niet het geval. Bobshop heeft bij wijze van coulance aangegeven de helft van de 'onderzoekskosten' a ruim 60 euro voor haar rekening te willen nemen. Wij zijn echter niet bereid te betalen voor slechte service.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Bobshop.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen