Klacht Bobshop.nl: Panasonic broodbakmachine defect in garantieperiode, garantieclaim afgewezen en hoge rekening voor de onderzoekskosten ontvangen

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 164096
Gebruiker
M. Dijkman
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Via Bopshop heb ik een broodbakmachine aangeschaft. Na 1,5 jaar normaal gebruik, zit er speling op de as van de bakvorm waardoor vloeistoffen door de bakvorm in de machine lekken. Naar mijn mening mag dit gezien de leeftijd van het apparaat nu nog niet voorkomen! vandaar mijn claim op de garantie. Via de selfservice van Bobshop heb ik de bakvorm opgestuurd naar reparatiebedrijf E-care. Nu krijgen we te horen dat de reparatie niet valt onder de garantie omdat het een gebruiksartikel betreft . De reparatiekosten bedragen €166,69 belachelijk bedrag want de machine heeft maar €143.00 gekost. Wanneer wij besluiten de machine niet te laten repareren moeten wij de onderzoekskosten van €59,23 betalen en krijgen wij het defecte bakblik retour. Wanneer wij niet binnen 4 weken de onderzoekskosten betalen wordt het bakblik vernietigd en moeten wij de onderzoekskosten alsnog betalen.

De oplossing

Terugvordering van de onderzoekskosten €59,23 en een nieuw bakblik.
Want je mag verwachten van een dure Panasonic broodbakmachine dat die na 1,5 jaar nog niet defect is!

2 reacties

  1. Auteur
    Bobshop.nl
    Datum
    Geachte mevrouw Dijkman,

    Dank voor uw review. Wij zien dat onze klantenservice u op 7 april reeds heeft aangeboden de kosten van € 59,23 op zich te nemen. Deze kosten zijn dus niet voor u. U mag deze mail beantwoorden dat u dit wenst, dan komt het apparaat kosteloos naar u retour. Wij zien deze graag tegemoet.

    Met vriendelijke groet,
    Team Bobshop.
  2. Auteur
    M. Dijkman
    Datum
    Het product is niet deugdelijk de as hoort niet los te zitten. De garantieperiode is nog niet verstreken. Ik vind het jammer dat het probleem niet wordt opgelost. Wel ben ik tevreden met de teruggave van de onderzoekskosten alleen jammer dat het nu wel kan, nu ik mijn klacht bij klachtenkompas heb gemeld. Op 7 april heb ik helaas geen e-mail ontvangen met dit voorstel.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
M. Dijkman
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Bobshop.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen