Klacht Boccia titanium : Diamantjes uit en butsen rondom de ring.

# 322019
Inge Arns

Ring van Boccia, 2 al in 5 jaar. Diamantjes uit en butsen rondom de ring.

Een coulance treffen. 2 jaar garantie op een ring. Reken uit, in 5 jaar 2 x dezelfde klachten. Per ring 2 en een half jaar oud.

Geachte mevrouw Arns,

Uw ring is door de juwelier aan ons atelier geretourneerd en vervolgens daar beoordeeld. Los van het feit dat de garantieperiode is verlopen, heeft de ring rondom draagschade die, ook al zou de ring binnen de garantietermijn zijn geretourneerd, niet voor garantie in aanmerking komt. Zowel de juwelier als wij als distributeur zijn in deze dezelfde mening toegedaan. Wij kunnen derhalve in deze niets voor u betekenen. Als er sprake zou zijn van onvoorziene omstandigheden dan is het aan ons om een coulance regeling toe te passen. Ook hier is geen sprake van. De ring is door (dagelijks) gebruik beschadigd

Wij vertrouwen erop u naar behoren te hebben geïnformeerd.

Directeur PDA Group.
    Inge Arns
    Er bestaat ook zoiets als coulance regeling. Je mag verwachten dat een ring van 100 euro niet dit soort mankementen vertoont binnen 2 en een half jaar. Ben zeer zeer teleurgestelded. En accepteer dit niet. Zal het hier niet bij laten. U zult negatieve rescenties voorbij zien komen van mij. En wat betreft dat het schade is door gebruik. Sorry, maar links is niets mis met mijn ring en ik ben links handig. Ook een ring van jullie.
    Geachte mevrouw Arns,

Laat ik eerst de vraag stellen wat u onder een coulanceregeling verstaat en derhalve verwacht?

Wij volgen de regels en juist op het moment dat u als consument ‘dreigt’ slechte recensies te plaatsen dan bereikt u in ieder geval bij ons het tegengestelde want wij gaan niet voor dreigementen opzij.

Wij staan voor 100% achter de kwaliteit van Boccia en als u internet afstruint dan komt u, zover ons bekend, geen slechte recensies over Boccia tegen.

Boccia staat juist bekend om haar goede kwaliteit.

Ik begrijp uw teleurstelling als consument maar u moet ook begrip hebben voor het feit dat draagschade niet onder de noemer garantie valt.

Inge Arns
    Een coulance regeling houdt in dat als je ergens als consument iets koopt, je mag verwachten dat iets een bepaalde levensduur heeft. Als iets kapot gaat binnen die verwachte levensduur de verkoper de consument tegemoet komt. Als iets na de garantie kapot gaat, wil niet zeggen dat een consument gewoon met een kluitje het riet in wordt gestuurd. Zoals hier met de ring, half jaar naar garantie steentje eruit. Ik vraag niet om een nieuwe ring, maar om een tegemoetkoming. Nieuw diamantje erin was al heel fijn geweest. Maar jullie doen niets. En dat doet zeer. Draagschade noemen jullie het. Daar kunnen jullie alles dan wel onder gooien. De eerste ring, 5 jaar terug, is door jullie zelf gezegd dat dit niet kan. Deze was toen ook 2 en een half jaar oud. Toen nieuwe gekregen en wederom zelfde probleem. Ik ben normaal ook niet van het dreigen, totaal niet. Maar ik ben zo kwaad, voel me belazerd. Echt belazerd.

Geachte mevrouw Arns,

Onze after sales heeft geconstateerd dat de ring fors beschadigd is. Een ring beschadigt niet zomaar. Het is een gebruiksartikel.

Als u voor garantie in aanmerking was gekomen dan hadden wij de ring zonder problemen vergoed.

De schade aan de ring komt niet voor garantie in aanmerking. Uw verzoek is afgewezen en daar doen wij geen consessie in.

Dat u het jammer vindt dat de schade niet onder garantie valt, begrijpen wij maar dat u zich belazerd voelt, is voor ons onacceptabel omdat u hiermee onze intregiteit en objectiviteit in twijfel trekt.

Wij houden derhalve vast aan ons besluit en sluiten hiermee dit dossier ook af.

Paul Arbeid

Ook een klacht indienen over Boccia titanium ?