Klacht Body & Fit: Valse advertentie

Boer

Ik heb een protein shake (nitrotech van muscletech) gekocht van body&Fit. Het werd geadverteerd op hun website dat de produkt 86g protein per 100g bevat.Toen de protein shake afgeleverd werd zie ik ze hebben hun eigen etket over die van de originele fabrikant (Muscletech) geplakt. Hun eigen etiket bevat andere voedingswaarde- dan geadverteerd op de website van Body&Fit (maar ook die van Muscletech.) Het beavt juist minder protein dan geadverteerd en dus minder dan wat ik wilde.

Ik heb fotos van alles genomen en ik had ze ook gecontact (Mickael van Muscletech). Zij hadden gezegd dat zij het van de website van Muscletech heeft verkregen, maar dat klopt niet want de waarde op de website kwam niet overeen met hun etiket. Ik had ze gevraag om mij en andere clienten vergoed dan wel een produkt te sturen met de protein waarde (van dezelfde kwaliteit) die ik wilde maar nadien heb ik geen respons gekregen.

Ze hebben recent de protein per 100g van de produkt op hun website gecorrigeerd met de nu de juiste waarde, maar ik heb al fotos (screenshots) van de vorige Valse 'advertentie'.

Vergoeding van mij betaling maar liefse een andere produkt met die juiste voedingswaarde van dezelfde kwaliteit.

Body & Fit
    Bedankt voor je review,

Jammer om te horen dat je ontevreden bent met het ontvangen product, echter zal ik je hierin geruststellen dat je een origineel product van Muscletech hebt ontvangen, wij werken namelijk alleen met gecertificeerde leveranciers.

Ik begrijp dan ook erg goed dat je je afvraagt waarom wij hier een label op hebben geplakt waarop de waarden kunnen afwijken. Ook komt het voor dat claims op verpakkingen worden doorstreept met een markeerstift. Het zit namelijk zo:

Op veel producten die wij uit Amerika importeren staan claims op de verpakking die niet onderbouwd zijn. In Amerika mag je er dan een sterretje bij zetten en aangeven dat dit niet voldoende is onderbouwd/goed gekeurd door de betreffende instantie. Maar in Europa mag dit absoluut niet. Daarom worden deze bij binnenkomst doorgestreept met een zwarte markeerstift.

Ik begrijp dat het hierdoor er uitziet of dat er belangrijke informatie is doorgestreept maar dit is niet geval. Ook geldt voor de voedingswaarden die op de verpakking staan deze moeten voldoen aan de Europese regelgeving, dit verschilt namelijk met producten die uit Amerika komen. Het nieuwe etiket dat er op is geplakt geeft de informatie weer zoals we het volgens de Europese regelgeving moet worden weergeven. Je hebt dus een origineel product thuis, waar alleen enkel een label overheen geplakt is omdat dit volgens de wet-regelgeving moet.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mochten er nog vragen zijn, dan horen we dit graag natuurlijk!

Avni
    Boer
    Bedankt voor uw reactie op mij klacht. Helaas, heeft uw niet mij klacht beantwoorden ik ben dus niet voldoende geïnformeerd.

Ik had geen twijfel over dat het een origineel product was en dat jullie met gecertificeerde leveranciers werken, dat brengt u ter sprake.

Ik heb ook begrip dat jullie, zoals ander bedrijven, jullie eigen etiketten plakte i.v.m regelgeving. Daar had ik geen klacht over.

Mij klacht,in het kort, gaat om een valse reclame. De feiten: Jullie adverteerde Nitrotech op jullie website (zie bijlage) dat het 86g protein per 100g bevat. Jullie stuur mij het product met een etiket dat 86g protein per 100g stelt. Na onderzoek, bleek het alleen 68g protein per 100g te hebben.

Samengevatte, ik kocht een product die jullie adverteerde als 86g protein per 100g maar eigenlijk alleen 68g protein per 100g bevat.Nu hebben jullie de etiket en website verandert sinds mij klacht, die goed is voor toekomstige consumenten. Maar jullie hebben geen poging gemaakt om de situatie te rectificeren voor die gene die alreeds een product had gekocht .
    Body & Fit
    Goedemorgen,

Mijn collega Avni is helaas inderdaad voorbij gegaan aan het feit dat je niet het exacte product hebt ontvangen welke je besteld hebt. Uiteraard heb je recht op de versie welke 86 gram eiwit bevat per 100 gram, echter is deze helaas niet leverbaar. Wel kunnen we dit rechttrekken op andere manieren uiteraard. Ik wil je vragen om contact op te nemen met 0513-683068, wanneer dit jouw uitkomt, zodat we dit zo snel mogelijk op een nette manier kunnen afhalen. We zijn dagelijks bereikbaar van 08:00 uur tot 22:00 uur. Indien noodzakelijk kan je mijn naam noemen en/of aankaarten dat het telefoontje na aanleiding van je klacht op Klachtenkompas is. Dan weet mijn desbetreffende collega direct waar het over gaat en kunnen we zo snel mogelijk een passende oplossing treffen.

We horen graag van je.

Bart

Ook een klacht indienen over Body & Fit?