Opgelost door Bogaart: Geen kostenloze reparatie of vervanging van ondeugdelijk product

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 170797
Gebruiker
roy
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Op 7 mei j.l. hebben wij een zweefparasol aangeschaft. Deze parasol hebben we de dag erna thuis gebruikt. Op het moment dat het die middag iets harder ging waaien (windkracht 4) wilden we de parasol volgens instructie inklappen. Bij dit inklappen blokkeerde het mechanisme heeft de parasol wind heeft gevangen waarvoor wij hem wilden beschermen. Een aantal onderdelen is daardoor krom getrokken, waardoor de parasol onbruikbaar is geworden. We hebben dit probleem direct gemeld. De fabrikant wijst echter alle aansprakelijkheid af, en zegt dat wij geen beroep op de garantie kunnen doen: het defect is volgens hen een gevolg van windschade en de parasol niet geschikt voor windkracht 4. Wij gaan hier niet mee akkoord. Wij hebben de parasol met alle nodige voorzichtigheid gebruikt, en gedaan wat er in de beschrijving stond. Naar onze waarneming is het defect ontstaan voorafgaand aan de windschade, en niet erna. Daarenboven is nooit gewezen dat windkracht 4 (matige wind) onacceptabel is.

De oplossing

Kostenloze reparatie of vervanging van het ondeugdelijke product. Het aanbod van de leverancier om in coulance 50% korting te geven op de aanschaf van een vervangende parasol vinden wij niet acceptabel.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Bogaart hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

1 reactie

  1. Auteur
    roy
    Datum
    We hebben inmiddels van Bogaart/Parasol-shop.nl een reactie op onze 'Laatste kans tot herstel' ontvangen. Ondanks dat zij onze klacht ongegrond - wij blijven het met elkaar oneens over wat oorzaak en gevolg is - vinden hebben ze het aankoopbedrag teruggestort. Daarmee is de klacht voor ons voldoende afgehandeld. Ik wil nogmaals benadrukken dat we over het algemeen geen problemen hebben gehad met de verkoper, maar wel teleurgesteld blijven in de kwaliteit van het product.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
roy
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Bogaart?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen