Opgelost door Bogaart: Geen kostenloze reparatie of vervanging van ondeugdelijk product

roy

Op 7 mei j.l. hebben wij een zweefparasol aangeschaft. Deze parasol hebben we de dag erna thuis gebruikt. Op het moment dat het die middag iets harder ging waaien (windkracht 4) wilden we de parasol volgens instructie inklappen. Bij dit inklappen blokkeerde het mechanisme heeft de parasol wind heeft gevangen waarvoor wij hem wilden beschermen. Een aantal onderdelen is daardoor krom getrokken, waardoor de parasol onbruikbaar is geworden. We hebben dit probleem direct gemeld. De fabrikant wijst echter alle aansprakelijkheid af, en zegt dat wij geen beroep op de garantie kunnen doen: het defect is volgens hen een gevolg van windschade en de parasol niet geschikt voor windkracht 4. Wij gaan hier niet mee akkoord. Wij hebben de parasol met alle nodige voorzichtigheid gebruikt, en gedaan wat er in de beschrijving stond. Naar onze waarneming is het defect ontstaan voorafgaand aan de windschade, en niet erna. Daarenboven is nooit gewezen dat windkracht 4 (matige wind) onacceptabel is.

Kostenloze reparatie of vervanging van het ondeugdelijke product. Het aanbod van de leverancier om in coulance 50% korting te geven op de aanschaf van een vervangende parasol vinden wij niet acceptabel.

Wij vinden dat Bogaart hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

roy
    We hebben inmiddels van Bogaart/Parasol-shop.nl een reactie op onze 'Laatste kans tot herstel' ontvangen. Ondanks dat zij onze klacht ongegrond - wij blijven het met elkaar oneens over wat oorzaak en gevolg is - vinden hebben ze het aankoopbedrag teruggestort. Daarmee is de klacht voor ons voldoende afgehandeld. Ik wil nogmaals benadrukken dat we over het algemeen geen problemen hebben gehad met de verkoper, maar wel teleurgesteld blijven in de kwaliteit van het product.

roy

Ook een klacht indienen over Bogaart?