Klacht Bogers kozijnen: De uitvoering heeft erg lang geduurd en blijkt na afronding levensgevaarlijk te zijn.

sad Niet opgelost
K. Hoogenboom

Eind juli 2020 hebben wij bij de firma Bogers een bestelling geplaatst voor plaatsing kunststof kozijnen incl. elektrisch bedienbare zonwering. Na problemen om alles goed op papier te krijgen (liever niet teveel details) en de eis dat vooraf alles betaald moest zijn, is het werk eind februari 2021 uitgevoerd. Daarbij bleken een aantal onderdelen verkeerd besteld en was een van de ramen lek. Ook wilden de firma halverwege de werkzaamheden de monteurs naar een andere klus sturen. Na twee maanden kwamen de monteurs langs om de rest uit te voeren maar bleek wederom dat de meeste onderdelen niet goed waren (verkeerd of helemaal niet besteld). Medio juni zijn de resterende werkzaamheden grotendeels uitgevoerd.
Grotendeels, want de verkoper had toegezegd dat de schakelaars van de screens netjes op de muur zouden worden gemonteerd hetgeen volgens de monteurs niet gebruikelijk is. Doordat de details niet in de opdrachtbevestiging staan (was niet nodig volgens de firma; alles komt goed), is het ons woord tegen dat van de firma (en alles moest vooraf betaald worden; anders kwamen ze niet). Wel heeft de verkoper telefonisch bevestigd dat hij verbaasd was dat de schakelaars niet op de muur gemonteerd worden. De schakelaars nu liggen dus los op de grond aan meterslange elektriciteitskabels. Daarbij blijkt ook nog dat ze uit elkaar kunnen vallen (draaiknop laat los) waardoor ik bij het oppakken onder stroom kwam te staan. Ook is dit een brandonveilige situatie want de stopcontacten zijn niet geaard (geen vereiste). De firma heeft dus ten onrechte beloofd dat dit netjes gemonteerd zou worden en de situatie blijkt ook zeer onveilig te zijn. Wij zijn er ook niet op gewezen dat de screens niet in gebruik mogen worden genomen voordat de schakelaars veilig op de muur gemonteerd zijn. Volgens ons kan je de zaken niet zo achterlaten.
Meer algemeen is het zeer lastig communiceren met de firma Bogers en wordt je continu aan het lijntje gehouden. Beloftes om terug te bellen komen ze systematisch niet na. Onze eerdere ervaringen met deze firma waren zeer goed maar blijkbaar is service geen onderdeel meer van het pakket.

De schakelaars netjes op de muur monteren en de draad wegwerken, zoals beloofd door de verkoper.
Als ik de spullen in huis haalde wilden zij het wel monteren (zou 1 dag werk zijn voor 3 man). Ben er langzamerhand maar zelf aan begonnen. Ze blijven van mening dat dit niet een onderdeel van de klus is en dat de verkoper dat niet had mogen aanbieden. Navraag bij andere bedrijven leert dat het daar wel onderdeel van de klus is. Blijft natuurlijk vreemd dat de zaken zo onveilig zijn achtergelaten; gelukkig was ikzelf de klos en niet mijn kleinzoon. Daar moet je toch niet aan denken.

Wij vinden dat Bogers kozijnen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Bogers kozijnen?