Klacht Bol.com: 1/2 Eerste en gelijk " Laatste Herinnering " ? Wel vreemd!

Sander

We bestellen regelmatig bij bol. Ging altijd goed. Steeds via iDeal. Recent, half nov. 2013, verschillende bestellingen gedaan. Gekozen: betalen via acceptgiro. We ontvangen een acceptgiro en betalen deze. Zover niets aan de hand.
Begin Januari 2014 krijgen we onverwachts een "Laatste Herinnering"!
Het bedrag is verhoogt met 6,- en als we dit niet tijdig betalen is bol genoodzaakt de vordering aan hun incassobureau over te dragen. Met duidelijk vermeld dat de vordering dan met wettelijk maximaal 15% van de hoofdsom (minimaal € 40,-) plus € 19,99 wordt verhoogd. Met dreiging voor blokkeren account etc. Echte wanbetalers!
Bij controle van het bedrag en de bestelling blijkt deze inderdaad niet betaald. Maar we hebben nooit een acceptgiro voor dit bedrag ontvangen. Ook geen herinnering per e-mail of een tweede betalingsherinnering per post.
Ik vraag me af hoe deze laatste herinnering ons wel heeft kunnen vinden. Al ben ik blij dat het bij 6,- blijft! Dus direct betaald.

We hebben geen acceptgiro, geen mail en geen herinnering ontvangen. Hoewel dit lastig is aan te tonen, lijkt er iets in het systeem fout te zijn gegaan. De 6,- herinneringskosten zijn wat ons betreft niet terecht. We hebben ze betaald, maar zijn niet blij met deze manier van benaderen.

Bol.com
    Geachte heer,Wij hebben uw melding in behandeling genomen en komen hier zo snel mogelijk op terug.Met vriendelijke groet,
    Bol.com Webcare team
    Bol.com
    Geachte heer,Inmiddels heb ik contact opgenomen via het e-mailadres in het betreffende account en een passende oplossing geboden. Ik vraag u vriendelijk om op klachtenkompas aan te geven of u akkoord gaat met het afhandelvoorstel. Met vriendelijke groet,
    bol.com
    Sander
    We hebben per mail gereageerd op de door u voorgestelde oplossing. We hopen dat het daarmee iets meer aandacht krijgt en alles naar tevredenheid rechtgetrokken wordt.