Opgelost door Bol.com: 2 mislukte reparaties voor hetzelfde probleem van mijn laptop en ik wil geen 3e reparatiepoging

Status
sad Opgelost
Klachtnummer
# 459012
Gebruiker
A.C.M. van Geel
Datum
3 reacties

Details

De klacht

In jan. 2020 een Lenovo laptop gekocht. De accu loopt 15-20% per dag leeg, terwijl de laptop uitgeschakeld is (dus niet in de slaapstand). In mei opgestuurd voor reparatie en na 3 weken werd het teruggestuurd, maar bleek het apparaat niet gerepareerd te zijn. In juni een tweede keer opgestuurd en weer drie weken later teruggekregen zonder succesvolle reparatie. Ik wil geen derde reparatie, maar mijn geld terug. Toch moest ik de laptop opnieuw aanbieden en draait het waarschijnlijk weer uit op een poging tot reparatie, die hoogst waarschijnlijk weer niet zal lukken.

De oplossing

aankoopbedrag terugstorten

3 reacties

  1. Auteur
    Bol.com
    Datum
    Beste A.C.M. van Geel,

    We zullen de reparatie van de laptop even af moeten wachten bij Lenovo. Hoe hinderlijk het versturen van de laptop ook is, wij kunnen op voorhand geen toezegging doen over eventuele terugbetaling.

    Vriendelijke groet,
    Tim van bol.com
  2. Auteur
    A.C.M. van Geel
    Datum
    Bol.com neemt zijn verantwoordelijkheid niet en schuift de klacht door naar Lenovo, die al 2x hetzelfde accuprobleem niet heeft opgelost. En naar het zich nu laat aanzien gaat Lenovo voor een derde keer repareren. Dat is uitdrukkelijk niet mijn wens, omdat ik daar geen enkel vertrouwen in heb. Ik heb mijn klacht bij Bol.com neergelegd en niet bij Lenovo. Bol.com dient dus het bedrag terug te storten en zich niet achter Lenovo te verschuilen. Mocht er toch besloten worden tot daadwerkelijke reparatie, dan is bijgevoegde brief van toepassing.
  3. Auteur
    A.C.M. van Geel
    Datum
    Het geld wordt terugbetaald, maar wat is de compensatie voor 9 weken geen laptop ter beschikking te hebben, omdat ie zogenaamd gerepareerd werd?

Uiteindelijke oplossing

Auteur
A.C.M. van Geel
Datum
Uiteindelijke oplossing
Geld retour, maar geen compensatie voor geleden ( im)materiële schade, zoals 8 weken geen laptop ter beschikking hebben en verlies van geïnstalleerd programma.
Status
opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over Bol.com?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen