Klacht Bol.com: Account onterecht gesloten

Gebruiker1575036697

Met onze onderneming zijn wij nu meer dan een half jaar Bol.com partner van het Bol.com partner platform. Sinds vorige week is ons account gesloten zonder duidelijk reden. Wij kregen enkel twee gevallen gemeld. Het eerste geval ging om een visitekaartje wat bij onze producten zat. Volgens Bol mag je als partner geen visitekaartje bij een product doen. Het tweede ging over een EAN van een product. Wij hebben dit product geleverd maar het EAN bleek af te wijken. Het product zelf was exact hetzelfde maar uit nieuwere een andere serie. Schijnbaar mag dit niet op Bol.cm.

Nu besloot Bol.com met een case uit het verleden het account te sluiten met een slecht onderbouwde redenen. Na het aanvechten van deze case is Bol.com nog steeds niet met een goede onderbouwing gekomen. Wel is er aangegeven dat het beleid van Bol.com sinds kort werkt met beleidspunten.

In ons geval heeft Bol.com dus ons als partner -5 gegeven. Gezien de puntenlijst is dat niet mogelijk. Er zit één medewerker op onze case en deze wil niet verder in discussie, klaar!

Bol.com geeft in haar beleidspunten aan dat er bepaalde straffen staan voor partners als zij klanten duperen of oneerlijk concurreren. In beiden gevallen is dit niet op onze case van toepassing. Om een idee te geven hoe goed wij presteren als partner heb ik hieronder wat stats

Aantal beoordelingen: 95 waarvan 100% positief
Omzet: 40.000+ per maand
Klanttevredenheid: 9
Leveringen op tijd: 94%
Snelheid van de support: 10-30 minuten

Wij zijn erg coulant geweest naar de klant toe en investeerde per maand een flink bedrag om Bol.com en de klant tevreden te houden.

Wij balen erg van dit incident en hebben een boekje vol incidenten die de afgelopen maanden voorbij zijn gekomen. Van kleine incidenten tot problemen waarvan de waakhond ACM fikse boetes op kan leggen. Wij vinden dit natuurlijk enorm vervelend en niet kunnen.

Wij willen daarom ook vragen aan Bol.com om door het hogere management onze case te laten behandelen en daarna met een eerlijk oordeel te komen die in verhouding staat met de nieuwe regels die de EU vast heeft gesteld (Digitale eengemaakte markt: EU-onderhandelaars zijn het eens over nieuwe
regels om onlineplatforms eerlijker te maken).

In ons geval kan nu een deel van het personeel eruit, zitten wij met een gruwelijk grote overstock en kunnen wij de komende maanden na hard werken niet meer vooruit vanwege het wegvallen van ons account.

Graag een oplossing.

Ons zakelijk account weer online

Gebruiker1575036697
    Bedankt voor de snelle reactie . Wij hebben de gegevens als privé bericht verstuurd .

Wij hebben nogmaals de Bol.com partner account beleidspunten doorgelezen. Zoals wordt aangegeven is dit een nieuw systeem, maar wij worden met terugwerkende kracht nu door Bol.com beoordeeld, waardoor onze winkel nu gesloten wordt. In de beleidspunten wordt specifiek aangegeven dat er schade aan de klant of de concurrent is toegebracht. In ons geval hebben wij nog nooit onszelf hieraan schuldig gemaakt als partner. Er wordt verder geconcludeerd dat wij niet identieke producten hebben geleverd en downloadlinks hebben verstuurd. Dit is ook niet het geval. Wij hebben en identieke producten geleverd. En al onze producten zijn afkomstig van officiële leveranciers.

Wij hebben altijd ons uiterste best gedaan om de klant en Bol.com als partner tevreden te stellen. Er worden nu verkeerde conclusies getrokken en geen bewijs geleverd. Wij wachten nog steeds op een herbeoordeling op basis van onze uitstekende prestaties, en de puntentelling die nog steeds niet compleet is. Op dit moment zijn wij ook bezig juridisch advies in te winnen over deze huidige case. Als Bol zo met goed presterende partners omgaat en deze partners pakt op kleine foutjes, zoals een foutief EAN waarbij hetzelfde product is geleverd , dan is dit een schande.

Het ergste vinden wij nog dat wij niemand telefonisch kunnen spreken en Bol, ondanks dat wij wel altijd de telefoon op moesten nemen, niet bereikbaar is voor enig overleg of commentaar. Dat mag nooit de bedoeling zijn. Dit hele incident vinden wij als zakelijk partner van Bol.com enorm jammer. Zeker omdat er structureel regels door Bol.com zijn verbroken. Wij hopen ondanks deze hele case dat er op kort termijn professioneel wordt gehandeld en wij alsnog eerlijk worden beoordeeld.

Gebruiker1575036697
Reactie Bol: " Ik heb de gehele situatie en communicatie bekeken. Op 11 februari om 17:32 uur heb je een e-mail ontvangen van mijn collega met meer informatie waarom jouw verkoopaccount is gesloten.Wij blijven bij dit gegeven antwoord. Met vriendelijke groet, Sheriva van Bol.com" "Dit is onze laatste reactie" Bedankt, helaas is de reactie van de collega niet goed onderbouwd en zijn de feiten niet bewezen. Op dit moment is onze beoordeling afhankelijk van één persoon die onvoldoende zicht heeft op de gehele situatie. Wij vinden dat er door onwetendheid een onredelijke conclusie wordt getrokken. Daarom vragen wij aan Bol.com om een onafhankelijke bemiddelaar aan te nemen. De bemiddelaar kan dan de case opnieuw doornemen en belangrijke punten herbeoordelen.

Ook een klacht indienen over Bol.com?