Opgelost door Bol.com: Betreurenswaardige Werkwijze Bol.com

Consument10

Op vrijdag 09-06-2017 heb ik een PS4 Slim 500GB (Zwart) gekocht bij Bol.com en deze zou de volgende dag worden geleverd (voor 23:00 besteld, morgen in huis). Dit lukte helaas niet en op maandag 12-06-2017 kreeg ik een mail dat de PS4 Slim de volgende dag zou worden geleverd. Vervolgens krijg ik op dinsdag 13-06-2017 een mail dat de PS4 moeilijk leverbaar is en op vrijdag 16-06-2017 een mail dat de leverdatum onbekend is. Toen heb ik gebeld naar de klantenservice voor meer uitleg. Ze zouden het intern navragen en mij daarna terugbellen. Na bijna een week niks te hebben gehoord, heb ik op donderdag 22-06-2016 een mail gestuurd met dezelfde vraag en vermeld dat ik het artikel niet wil annuleren, omdat het een goede aanbieding betreft (€189,- i.p.v. €279,-). Wederom hetzelfde antwoord: "Wij gaan dit direct intern doorzetten naar de desbetreffende afdeling om dit voor je na te laten kijken en na te vragen." Diezelfde dag krijg ik nog een mail dat de desbetreffende afdeling het helaas nog niet weet, omdat ze nog geen indicatie hebben ontvangen van de leverancier. Ik probeer toch iets meer duidelijkheid te krijgen en vraag of het gaat over dagen, weken of maanden en of er geen andere oplossingen mogelijk zijn. Het antwoord krijg ik op 23-06-2017 om 16:11: ze gaan de vraag neerleggen bij de productspecialist en andere oplossingen zijn helaas niet mogelijk. Tot mijn grote verbazing krijg ik diezelfde dag om 16:32 de volgende mail: "Onderstaand artikel uit jouw bestelling kan niet meer geleverd worden. Om onnodig wachten te voorkomen, hebben we dit artikel geannuleerd." Bol.com heeft dus zonder enig overleg of contact besloten het artikel te annuleren. Waar ik bereid was om te wachten, neemt Bol.com het heft in eigen handen en annuleert de PS4 Slim. En dat terwijl ik eerder al had benadrukt het artikel niet te willen annuleren. Meteen naar de klantenservice gebeld die mijn verontwaardiging begreep, maar er helaas niks meer aan kon veranderen. Op zondag 25-06-2017 toch nog een keer naar de klantenservice gebeld om tot een oplossing te komen, maar wederom hetzelfde praatje met hetzelfde eindresultaat: we kunnen helaas niks meer voor u doen. Wel werd mij verteld dat als de PS4 weer op voorraad zou komen, deze voor dezelfde prijs (€189,-) zou worden verkocht. Deze uitspraak zouden ze, op mijn verzoek, naar mij toe mailen, maar uiteraard is dit niet gebeurd. Ik betreur deze werkwijze van Bol.com ten zeerste en zal voortaan twee keer nadenken voordat ik hier iets bestel.

De gewenste oplossing is alsnog de PS4 Slim voor dezelfde prijs binnen aanzienlijke tijd leveren of als dit niet mogelijk is, compensatie voor deze betreurenswaardige werkwijze.

Bol.com
    Beste klant,

Uw bericht is gelezen. Er wordt zo spoedig mogelijk contact met u opgenomen.

Femke van bol.com
    Bol.com
    Beste heer van Engelen,

Zonet hebben we telefonisch contact gehad over uw klacht. Mocht u hier nog vragen over hebben, aarzel dan niet om opnieuw contact met ons op te nemen.

Charlotte van bol.com

Consument10
Bol.com reageerde snel op mijn klacht en bood mij een goede oplossing. Zeer netjes en vriendelijk afgehandeld!

Ook een klacht indienen over Bol.com?