Klacht Bol.com: Bol komt afspraken/garantie niet na

# 197435
Kafka

Mei 2015 heb ik een MSI gaming laptop gekocht bij BOL. De temperatuur liep steeds verder op, nu zelfs 80 graden, terwijl er nog niks is opgestart. Om deze reden is de laptop 3 keer ter reparatie opgestuurd. De laptop is steeds zonder reparatie teruggestuurd omdat er niks gevonden is, waaruit blijkt dat er niets relevants getest is. Hierover heb ik 4 keer telefonisch contact gehad met Bol. Ik zou worden teruggebeld maar dat is nog steeds niet gebeurd. De ene keer krijg ik te horen dat ik recht heb op retour van het aankoopbedrag, de andere keer wordt de temperatuur van de laptop afgedaan als zijnde 'mijn mening', terwijl het om een feit gaat. Als ik de laptop zou gebruiken waar hij voor is (gaming) dan zou de temperatuur nog hoger worden en de laptop dus nog slechter presteren of smelten. Het product is niet eens geschikt voor office taken Ik heb een gaming laptop besteld en geen grillijzer.

Aankoopbedrag retour

Beste klant,

Jouw bericht is gelezen en wordt zo snel mogelijk in behandeling genomen.

Met vriendelijk egroet,
    Jolanda van bol.com
    Beste K van L.,

Gister heb je een e-mail ontvangen over de procedure bij een defect product. Excuus dat je niet een eenduidig antwoord hebt gekregen. Bij deze sluit ik de case.

Fijne dag!

Roos van bol.com
    Kafka
    De eerste keer is de laptop wel degelijk gerepareerd, de daaropvolgende keren is er niet eens naar gekeken, wat blijkt uit de bijgeleverde 'reparatiebon' uit Polen. Er is alleen gekeken naar fouten die er niet waren. Bij het tweede reparatieverzoek kreeg ik een foto van een deukje, wat de oorzaak zou zijn. Achter het deukje (van enkele milimeters) zit loze ruimte en heeft er dus niks mee te maken.
    U probeert wederom onder de wettelijke garantie uit te komen.
    Beste K van L.,

Zoals in de e-mail van 29 november 2016 is te lezen is de laptop 3 maal opgestuurd naar het reparatiecentrum maar op je eigen verzoek 3 maal ongeprepareerd retour verzonden.

Roos van bol.com
    Kafka
    De eerste keer is de laptop wel degelijk rerepareerd. De laptop is natuurlijk nooit ter reparatie opgestuurd met het verzoek niet te repareren.
    Er is 1 keer om geld gevraagd, bij geen betaling zou de laptop worden vernietigd of niet gerepareerd. Daarna is besloten hem niet te repareren omdat het een garantiezaak betrof. Bij drie maal reparatie heb ik recht op retour van het aankoopbedrag, maar als u weigert te repareren kunt u blijven zeggen dat hij niet 3 keer rerepareerd is.