Opgelost door Bol.com: BOL komt afspraken niet na, en hanteert een praktijk die volgens mij niet klopt gezien de wet.

Pondering

Ik heb via BOL.com een bluetooth speaker gekocht van een firma genaamd Product List, een JBL Boombox, voor eur 179,-. Ik heb besteld en meteen betaald.
Toen de speaker maar niet geleverd werd heeft BOL aanvankelijk niets gedaan. Nadat ik meerdere malen heb gebeld hebben zij de betreffende leverancier "banned". In eerste instantie stelde de klantenservice voor dat ik een refund zou krijgen plus een BOL tegoedbon voor het verschil in prijs, zodat ik het betreffende produkt alsnog zou kunnen kopen voor de prijs. Bol bood op dat moment de JBL Boombox aan voor eur 250,-. Maar enkele dagen later, en in weerwil van mijn verzoek om de transactie NIET terug te draaien heeft BOL de transactie terug gedraaid, mijn geld terug gestort, en daarmee was voor BOL de kous af.
Ik ben ontvreden omdat ik tot tweemaal toe met de klantenservice een andere oplossing had afgesproken en dat heeft BOL vervolgens terzijde geschoven.
Meer principieel is het probleem dat BOL de transactie heeft teruggedraaid terwijl ik meerdere malen heb aangegeven dat ik dat niet wilde. Conform het burgerlijk wetboek geldt er namelijk voor de leverancier een plicht tot levering. Ik kan BOL niet aanspreken op een plicht tot leveren, want zij hanteren aparte voorwaarden voor aankopen via "partners". Maar doordat BOL unilateraal de transactie ongedaan heeft gemaakt heeft BOL mij het recht en de mogelijkheid ontnomen om de leverancier (Product List) aan te spreken op de leveringsplicht.
Dat is nogal een lastige kwestie, want de handelswijze van BOL, die conformeert aan hun eigen voorwaarden, is mijns inzien ontwettig, omdat deze treedt in mijn recht om te insisteren op levering (tenzij de leverancier "overmacht" kan aantonen).

Ik wil dat BOL mij alsnog een JBL Boombox levert voor eur 179,-

Pondering
Ik heb een bon gekregen die tegemoet komt aan mijn schade. Dat is netjes van Bol, ze hebben hiermee gestand gedaan wat eerder was beloofd door de klantenservice.

Ook een klacht indienen over Bol.com?