Klacht Bol.com: Bol neemt geen verantwoordelijkheid en verschuilt zich achter kleine lettertjes.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 267067
Gebruiker
C.G.M. Gommans
Datum
3 reacties

Details

Klacht

Eind juni op zoek gegaan naar een Samsung A5. In verband met een actie voor een gratis Level Box Slim speaker uiteindelijk uitgekomen bij Bol.com. Op site van Bol stond ook aangegeven dat er een gratis speaker via Samsung bij zat. Gezien de goede ervaringen met Bol de telefoon aldaar gekocht. Levering was verder prima en de telefoon ook.
Begin juli aangemeld bij Samsung voor de speaker. Toen viel het al op dat de EAN codes op de factuur en pakbon afweken, volgens een medewerker van Bol was dit geen probleem. 10 juli ontving ik bericht van Samsung dat mijn EAN code niet in de actie range viel. Verbaasd contact opgenomen met Bol. Daar vertelde men mij (tot 2x toe) dat mijn EAN code inderdaad niet in de range valt, omdat ik de telefoon via een andere verkoper bij Bol heb gekocht. Dit stond ook in de "kleine lettertjes". Mogelijk dat het in de kleine letters stond, maar via alles deed Bol zich voor als verkoper; ook werd op hun site aangegeven dat bij de telefoon een gratis speaker zou zitten op het moment dat ik de telefoon in mijn boodschappenmand deed; bij het indienen van de aanvraag bij Samsung verzekerde een medewerker van Samsung nog dat het EAN nummer niet van belang was (mocht hij toen hebben aangegeven dat er een probleem was had ik de telefoon nog kunnen retourneren, na de melding van Samsung was dat te laat). Vind het een kwalijke zaak dat Bol zich verschuilt achter "kleine lettertjes" om onder de verplichting uit te komen om op te komen voor de belangen van de klant.
Ben erg teleurgesteld in de handelswijze (bereidwilligheid om mee te werken aan een oplossing) van Bol. Jammer dat ik nog een cadeaukaart van Bol heb.

Gewenste oplossing

Dat Bol zich inspant om te zorgen dat ik de Level Box Slim speaker toch ontvang en tegemoetkoming voor de frustratie zou ook op zijn plaats zijn.
Geboden oplossing
Geen oplossing.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

3 reacties

  1. Auteur
    Bol.com
    Datum

    Beste C.G.M. Gommans,

    Wat vervelend dat het artikel wat je hebt aangeschaft niet onder de actievoorwaarden valt. We hebben je gegevens gevonden in het systeem en er wordt zo spoedig mogelijk contact met je opgenomen.

    Ik wens je een fijne dag,

    Met vriendelijke groet,

    Roos van bol.com
  2. Auteur
    C.G.M. Gommans
    Datum
    Bol heeft gereageerd, maar ik kreeg niet de indruk dat er een wil(!) is om te komen tot een oplossing. Ik blijf van mening dat ik misleid ben, wanneer je van de actie pagina bij Samsung naar Bol wordt geleid, daar besteld en vervolgens niet aan de actie voorwaarden voldoet.
  3. Auteur
    Bol.com
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste klant,

    We vinden het jammer dat we dit niet naar tevredenheid voor je konden oplossen. We blijven echter van mening dat uw bestelling niet binnen de actievoorwaarden viel.

    Met vriendelijke groet,

    Charlotte van bol.com

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Bol.com?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen