Opgelost door Bol.com: Bol.com adverteert met garantie waar ze later onderuit proberen te komen.

sad Opgelost
AtrtEZZZ

Via Bol.com heb ik op 19 juli 2019 een mooie Synology DS920+ NAS gekocht met vier bay's. Nu Is een van de bay's kapot gegaan. Eerst dacht ik dat het aan de harde schijf lag maar dat bleek na onderzoek niet het geval. Het was een van de bay's die er uit zichzelf mee gestopt is. Na dat ik hier achter kwam ben ik op de Synology website gaan kijken en het bleek dat ik er nog garantie op heb zitten. Dus contact met Bol.com gezocht. De medewerker zei opsturen naar het Bol.com reparatiecentrum. Het product zou binnen 15d terug zijn (ook vermeld op hun website) Op 3 nov de NAS afgegeven bij AHpakketpunt. Nu 24 nov nog niet terug. In de tussentijd ben ik gebeld door Bol.com om te vragen of ze de NAS moesten weggooien of terugsturen. Zat volgens de medewerker geen garantie op. Was de NAS toen al meer dan 15 dagen kwijt. En had hem op hun aanraden opgestuurd. Na onderzoek bleek ik wel garantie van 3 jaar te hebben. Opnieuw gebeld met Bol.com. Weer andere med De dame kon niets betekenen. Het product zou naar mij teruggestuurd worden. Ik mag het dan zelf opsturen naar Synologie. Bol.com zelf hanteert een garantie van 2 jaar volgens de med. Dus verder gaan onderzoeken. Synology zegt op hun website dat er 3 jaar garantie op zit en producten teruggestuurd moeten worden naar de winkel (Bol.com) waar het gekocht is. Daarnaast wordt er groot geadverteerd bij op Bol.com site dat producten tijdens fabriek garantie gerepareerd of vervangen worden door Bol.com. Heb al deze info incl. linkjes naar Bol.com site en Synology site + foto's webpagina's op mail gezet. Zoals gevraagd door Bol.com med. Dit moest naar juiste afdeling volgens med. Daar konden ze niet mee bellen. Ze zouden me terugbellen op de vr of op de ma. Niet gedaan. Ik zelf gebeld op ma. Ze wisten het allemaal niet. Zouden me uiterlijk wo terugbellen. Is wel gedaan maar wisten nog niets. Bellen me vr terug. Heb gevraagd of ik een klacht kan indienen werd afgeraden. Zou het proces alleen maar verlengen volgens med. Synology gemaild en die geven aan dat ze zwart op wit willen hebben dat Bol.com het product niet wil repareren of vervangen. De hele werkwijze van Bol.com is schandalig! Had niet verwacht dat een dergelijke organisatie op deze manier met hun klanten omgaan. Ze doen er alles aan om onder hun eigen garantie belofte uit te komen. Zet het dan niet op je website!! Want er lekker positief mee adverteren is makkelijk maar het vervolgens netjes oplossen is een stukje moeilijker voor deze organisatie!

Ik wil graag persoonlijk en via de mail van de juiste afdeling of manager bericht ontvangen over deze garantie en de afhandeling daarvan. In een redelijk tijdbestek. Wacht inmiddels al 21 dagen. Dit duurt veel te lang en is veel te onduidelijk en onbeschoft. Ik zou graag willen dat de NAS vervangen of gerepareerd wordt zoals vermeld in op hun eigen website. Zie bijlagen.

Zie ook de linkjes naar alle vermelde websites.

Bijlagen

AtrtEZZZ
Uiteindelijk is het aankoopbedrag naar me overgemaakt. Jammer dat het allemaal op deze manier moet gaan. Als je niet mondig of onderzoekend bent dan wordt je als klant aan het lijntje gehouden en misleid.

Ook een klacht indienen over Bol.com?