Klacht Bol.com: Bol.com annuleert onterecht omdat de prijs verkeerd op het prijskaartje stond

Klachtnummer
# 67281
Gebruiker
Oliebol
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Voor 54,- een vlieger gekocht vioa een externe leverancier op bol.com (sportief Tilburg). Zoals gewoonlijk lekker scherp geprijsde producten. Echter na aankoop (en afrekenen) wordt de bestelling de volgende dag geannuleerd, zonder toelichting. Ook de advertentie staat niet meer online. Op mijn vraag waarom de bestelling geannuleerd is komt geen antwoordd

Een week later staat dezelfde vlieger weer online, nu 50,- euro duurder. Ik klaag erover bij Bol.com De prijs die op een prijskaartje staat is immers bindend! Mijn klacht bij Bol.com wordt afgewezen, omdat er sprake was van een foutieve prijs.
Ik ben van mening dat de vlieger voor het oorsponkelijke bedrag aan mij verkocht moet worden. er is sprake van een vergissing, maar het artikel is wel voor die prijs aan mij verkocht.

(Noot: nu ik achteraf onderzoek doe zie ik ook dat dezelfde vlieger op Bol.com nu duurder is dan op website van leverancier.. Prijzen die voor deze vlieger zijn gevraagd zijn nu 54 / 94 / 104 euro)

De oplossing

prijs op het prijskaartje is bindend. Ik heb deze vlieger gekocht voor 54,- euro en ik wil graag dat deze vlieger alsnog voor deze prijs aan mij geleverd wordt.

3 reacties

  1. Auteur
    Bol.com
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,
    Wij hebben uw klacht in behandeling genomen en nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.
    Met vriendelijke groet,
    Bol.com Webcare Team
  2. Auteur
    Oliebol
    Datum
    Bol.com herhaalt reactie, namelijk met een verwijzing naar hun eigen voorwaarden waarin staat dat ze mogen annuleren als er sprake is van een kennelijke vergissing. Maar juist die term is voor discussie vatbaar. Want wanneer is er duidelijk sprake van een vergissing en wanneer van een scherp geprijsd product? Bol.com geeft mij niet het voordeel van de twijfel. en naast het feit dat dat jammer is vanuit oogpunt van klantenservice vraag ik me af of het wel terecht is? ->Consumentenbond?
  3. Auteur
    Bol.com
    Datum
    Geachte mevrouw,Het spijt mij dat het antwoord niet naar wens is. Helaas is het voor ons niet mogelijk om alsnog het product voor een lagere prijs uit te leveren.

Ook een klacht indienen over Bol.com?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen