Opgelost door Bol.com: bol.com betaalt mij 5 euro minder terug dan het bedrag dat ze in een email vermelden !

rob daniels

 23 november jl. bestel ik bij bol.com mp4 speler en lader voor € 34,98 (los kost deze speler 24,99 en de lader 19,99, maar als pakket dus maar 34,98)
 Na ontvangst blijkt de speler defect en deze mp4 speler retourneerde ik en op 5 december krijg ik een email dat het apparaat is binnengekomen en dat ik 24,99 terug zal ontvangen
 Op 30 november bestelde ik precies dezelfde speler en betaalde € 24,99 daar uiteraard voor
 Vanochtend zie ik dat ik slechts € 19,99 van bol.com terug heb ontvangen en als ik navraag doe, krijg ik per email het volgende antwoord van de klantenservice:
 “Omdat er frauduleuze handelingen mogelijk zijn als het volledige bedrag in deze situatie wordt geretourneerd, is er door bol.com voor gekozen om niet het volledige bedrag te retourneren, maar het grootste deel”.

Omdat ik dus met terugsturen van defecte spullen zou kunnen frauderen, heeft bol.com dus besloten om mij maar 19,99 terug te betalen ipv het bedrag van 24,99 dat in bijgesloten email wordt genoemd.
Ik word dus ‘beschuldigd’ dat ik wel eens zou kunnen frauderen met het terugsturen van een defect apparaat en daarom mag bol.com dus diefstal plegen !

de enige oplossing is volgens mij dat ik de beloofde 24,99 terugkrijg ! mij is maar 19,99 terugbetaald en ik heb in mijn ogen recht op de ontbrekende 5 euro.
excuses voor de gemaakte 'fout' is uiteraard meer dan welkom :)

Bol.com
    Geachte heer Daniels,Zojuist heeft u van ons een e-mail gekregen in reactie op uw klacht.Op het moment dat u gebruik maakt van actiekorting, verdeelt ons systeem automatisch de korting over de twee artikelen uit de actie. Onze klantenservice heeft aangegeven dat de reden hiervoor is dat bol.com op die manier probeert om fraude tegen te gaan. De formulering is wat ongelukkig, mijn excuses hiervoor. De korting geldt voor de actie, dus voor de twee artikelen. Op het moment dat u een artikel annuleert of retourneert, voldoet de bestelling niet meer aan de voorwaarden. Dit zou betekenen dat u dus achteraf als klant geconfronteerd zou worden met een verhoging van de factuur voor het behouden artikel. Dat wil bol.com uiteraard niet. Om deze reden hebben we ervoor gekozen om de korting evenredig te verdelen over de actieartikelen. Een bijkomstigheid van deze werkwijze is dat klanten niet door acties te misbruiken ten onrechte een volledige korting krijgen over een artikel. Dit is uiteraard niet de voornaamste reden van de werkwijze. Onze excuses voor de ongelukkige formulering. Wij hopen dat u tevreden bent met de geboden oplossing.Met vriendelijke groet,
    Simone
    Dank voor de toelichting en ik begrijp en onderschrijf jullie werkwijze als een klant een defect (!) artikel zou retourneren zonder een nieuwe te bestellen !
    Maar nog veel belangrijker: in de email waarin jullie bevestigen dat het defecte apparaat bij jullie is gearriveerd, noemen het bedrag van 24,99 dat ik terug zou krijgen, terwijl ik 2 dagen later op mijn rekening maar 19,99 terugkrijg. Je kan dan toch niet zomaar 5 euro minder terugbetalen ?
    Bol.com
    Geachte heer Daniels,Op 12-12 hebben wij gereageerd op uw vervolgmail. Wij hopen u hiermee van dienst te zijn geweest.Met vriendelijke groet,
    rob daniels
    Ik ben nu 'gepaaid' met een kado bon van 10 euro, maar ik voel mij niet serieus genomen en ben dus ook zeer ontevreden met de afhandeling. De belangrijkste vraag waar ze bij herhaling niet op reageren is: waarom krijg ik een email waarin de ontvangst van het artikel staat vermeld met de mededeling dat ik 24,99 terugkrijg, terwijl ik een paar dagen later maar 19,99 op mijn rekening krijg ? Een antwoord hierop is belangrijker dan een kadobon van 10 euro (op de helft had ik trouwens gewoon recht!

rob daniels

Ook een klacht indienen over Bol.com?