Klacht Bol.com: Bol.com biedt geen hulp na garantieperiode bij een defect

Klachtnummer
# 625103
Gebruiker
Gebruiker1538766614
Datum
22 reacties

Details

Klacht

Duur koffiezetapparaat gekocht, 3 jaar geleden. Nu is het al kapot. Bol.com zegt dat garantie 2 jaar is en doet helemaal niets

Gewenste oplossing

Tegemoetkoming in reparatiekosten

22 reacties

  1. Auteur
    Bol.com
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  2. Auteur
    Bol.com
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  3. Auteur
    Gebruiker1538766614
    Datum
    Blijkbaar is het voor Bol.com en OOTB de partner van Bol.com lastig en duurt dit inmiddels erg lang. Een leverancier heeft volgens de Consumentenbond ook na afloop van de garantietermijn nog een verantwoordelijkheid voor de levering van een deugdelijk produkt.
  4. Auteur
    Bol.com
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  5. Auteur
    Gebruiker1538766614
    Datum
    Februari 2019 voor 819 euro een Melitta espressomachine gekocht omdat we koffie liefhebbers zijn. Helaas is de machine in de zomer 2022 defect. Erg spijtig.

    Bol.com is er nog steeds mee bezig. OOTB de partner van Bol.com zegt: je moet bij Melitta zijn, de garantie is verlopen. Melitta, de fabrikant zegt ook: de garantie is verlopen, je kunt de machine op eigen kosten laten repareren, maar allereerst moet je transport- en onderzoekskosten betalen alvorens tot reparatie op eigen kosten kan worden overgegaan.

    Is het normaal dat deze Melitta espressomachine van 819 euro na 3 jaar kapot gaat? Wie neemt zijn verantwoordelijkheid om in deze de klant tegemoet te komen? Is het normaal dat Bol.com naar zijn partner OOTB verwijst en dat OOTB naar Melitta verwijst? Houdt de verantwoordelijkheid van de verkoper, Bol.com aan wie wij betaald hebben, op na verstrijken van de garantieperiode?
  6. Auteur
    Bol.com
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  7. Auteur
    Bol.com
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  8. Auteur
    Gebruiker1538766614
    Datum
    Bol.com vraagt nu aan OOTB om binnen 2 dagen een voorstel te doen om het restbedrag aan mij te vergoeden. Helaas heb ik hier nog steeds niets van gehoord. OOTB zwijgt. Ik wacht verder af.
  9. Auteur
    Bol.com
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  10. Auteur
    Gebruiker1538766614
    Datum
    Beste Bol.com,
    Binnenkort wordt de klacht gesloten, zegt Klachtenkompas. Binnen 2 dagen zou de partner van Bol.com, dat is OOTB in Den Bosch naar mij toe moeten reageren met een voorstel zegt Bol.com. Het is bedroevend stil sinds meer dan een week. Geen enkele reactie is er. Mijn vraag aan Bol.com is of zij mijn klacht wel willen oplossen. Ik hoor graag hun visie.
    Groeten,
    Ben
  11. Auteur
    Bol.com
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  12. Auteur
    Bol.com
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  13. Auteur
    Gebruiker1538766614
    Datum
    OOTB de partner van Bol.com hanteert voor het bepalen van de restwaarde 4 jaar. Dit is officieel volgens opgave van de fabrikant zeggen ze. OOTB wil de restwaarde vergoeden maar wil dan wel mijn koffiemachine van 819 euro hebben. De restwaarde is ongeveer 100 euro als je 4 jaar aanhoud. Alle verzekeringsmaatschappijen houden 10 jaar aan. Dan kom je op een restwaarde van ongeveer 500 euro. OOTB zegt ook dat ik de Melitta Barista mag laten repareren en dan wel zelf houden zonder in te leveren. Dan vergoeden ze ongeveer 10% bij een levensduur van 4 jaar. Ik ga met beide oplossingen niet akkoord en overleg met de Consumentenbond en een jurist voor een zaak bij de kantonrechter. Het is spijtig dat Bol.com, degene aan wie ik heb betaald, geen oplossing biedt. Ik houd u op de hoogte
  14. Auteur
    Gebruiker1538766614
    Datum
    Als aanvulling op mijn vorige bericht nog het volgende:

    Eigenlijk zou ik alleen maar een goed werkende Melitta Barista willen hebben. Ik heb primair niet om een restwaarde gevraagd. Ik ben bereid een gedeelte van de reparatiekosten zelf te betalen, omdat de garantie van 2 jaar is verlopen. De verkoper moet ook een redelijk deel betalen vind ik en niet ongeveer 10%, of anderszins de restwaarde vergoeden en dan het apparaat confisceren.

    Als OOTB beweert dat de levensduur van de Melitta Barista slechts 4 jaar is, dan had ik het apparaat nooit gekocht! Bovendien had Bol.com dit dan op haar website moeten plaatsen. Dit is niet gedaan door Bol.com.


  15. Auteur
    Bol.com
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  16. Auteur
    Bol.com
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  17. Auteur
    Bol.com
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  18. Auteur
    Gebruiker1538766614
    Datum
    Beste Bol.com

    OOTB zegt dat de levensduur van de Melitta Barista 4 jaar is. Hij is kapot na 3 1/2 jaar. Rest nog 6 mnd zegt OOTB. OOTB wil mij 6/48 deel van de aanschafprijs vergoeden, dit is iets meer dan 100 euro. OOTB wil dan wel mijn Melitta Barista hebben. Ik moet hem bij hen inleveren.

    De andere keus die OOTB aanbiedt is vergoeding van 6/48 deel van de reparatie kosten. Dit is iets meer dan 10%. Veel te weinig.

    Met beide “oplossingen” ga ik niet akkoord. Het zijn geen echte oplossingen. OOTB wil mijn machine hebben voor 100 euro.

    Inmiddels heb ik contact gehad met een advocaat. Ik wacht nog op een overleg met de Consumentenbond.

    De volgende feiten staan vast:

    - OOTB erkent dat de Meitta Barista niet < 4 jaar kapot had moeten gaan.
    - Juridisch is de verkoper dus verplicht tot reparatie binnen de levensduur. Dit doet de verkoper niet.
    - De levensduur van de Melitta Barista van 819 euro wordt officieel op 10 jaar aangegeven.
    - OOTB en mgl ook Bol.com stellen de levensduur op 4 jaar. Zowel OOTB als Bol.com hebben op de website niet vermeldt, dat de Melitta maar 4 jaar mee gaat. Als ik dit voor de koop had geweten, had ik de Melitta Barista nooit gekocht.

    Ik heb OOTB aangegeven het jammer te vinden dat zij geen compromis willen in dit geschil. Is er nog iets dat Bol.com kan doen?

    Met vriendelijke groeten,
    Ben


  19. Auteur
    Bol.com
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  20. Auteur
    Bol.com
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  21. Auteur
    Bol.com
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  22. Auteur
    Gebruiker1538766614
    Datum
    Geachte Bol.com,

    Onderstaande mail heb ik net naar OOTB en aan u verstuurd.
    Dit ter informatie.

    Met vriendelijke groeten,
    Ben

    Aan:

    Out of the Box (OOTB)
    De Tweeling 24A
    5215 MC 's-Hertogenbosch


    Betreft: beroep op een deugdelijk product

    Lees verder in de bijlage. De grootte van de tekst tekens is hier beperkt.

Reageer

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Bol.com?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen