Opgelost door Bol.com: bol.com cadeaubonnen

angry Opgelost
cammie

In september 2018 heb ik aan Bol.com (in eerste instantie) telefonisch gemeld dat er inzake cadeaubonnen een aantal zaken niet klopten. De betreffende medewerker heeft dit uitgezocht en mij toegezegd dat ik voor de gemaakte fout zou worden gecompenseerd. Er was ten onrechte een cadeaubon van €40 afgeschreven.
Vervolgens hoorde ik niets meer, contact opgenomen via mail en telefonisch. Er ontstond een lange mailwisseling met divers medewerkers ieder met zijn eigen visie en mening.
Bewijzen als order/bestelnummers en facturen opgestuurd, geen reactie. na bepaalde tijd had Bol.com de zaak gesloten zonder mij daarvan op de hoogte te stellen.
Bij Bol.com worden zowel nationale boekenbonnen, airmilesbonnen als cadeaubonnen allen onder 1 noemer verwerkt, ook op de factuur, als zijnde cadeaubonnen. Niet inzichtelijk en zeer onduidelijk voor zowel de medewerkers als de klant, dit geeft Bol.com ook toe.
Ik heb verzocht alles door te sturen naar de klachtenafdeling en hen om een inhoudelijke reactie verzocht.
Vervolgens krijg ik weer een mail van de klantenservice, weer van een andere medewerker. De zaak loopt nog altijd.
Dat Bol.com zijn administratie niet op orde heeft blijkt uit het feit dat retouren niet aankomen of worden verwerkt.
ik heb al een aantal malen een herinnering ontvangen om een pakket af te halen dat al was afgehaald. Pakketten welke niet aankomen maar wel als bezorgd staan aangegeven in het account.

Oplossing: nakomen van de door Bol.com gedane toezegging.
Verder dient de dienstverlening van de klantenservice verbeterd te worden, bij voorkeur door 1 medewerker een klacht af te laten handelen.
Nu "bemoeien" te veel medewerkers zich met 1 klacht, dit is niet aan te bevelen.

Er is mij €40 (2x€20) onthouden, deze wil ik teruggeboekt zien in mijn account.
Deze zaak loopt al ruim een half jaar, ook voor alle tijd en moeite wens ik een compensatie te ontvangen.
Reactie uitsluitend via mail.

Bol.com
    Betet klant,

Er is door mijn collega's telkens een duidelijke reactie gegeven op uw vragen en /of verzoeken. Bij deze reacties, sluit ik mij aan.

jolanda van bol.com

cammie
Uiteindelijke oplossing geen oplossing geboden. er wordt niet inhoudelijk op klachten ingegaan en toezeggingen worden niet nagekomen. Te veel medewerkers van de klantenservice bemoeien zich met deze klacht. Ze geven toe dat dit verwarrend is maar er komt vervolgens geen verbetering in de dienstverlening. Is hier sprake van incompetentie?? Een compensatie was zou zeer op prijs gesteld worden gezien de lange looptijd van deze klacht maar zelfs dat kan er niet af. Bol.com blinkt op deze manier niet uit op het gebied van klantvriendelijkheid, het bedrijf wordt te groot waardoor de klant uit het oog wordt verloren, er fouten worden gemaakt etc. Dit laatste geven zij zelf ook toe. Verbeter dit dan ook!