Klacht Bol.com: Bol.com claimt foutief gebruikersschade

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 359305
Gebruiker
FLPostma
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Als kerstcadeau een Razer Nari Ultimate headset gekocht t.w.v. 200.00 euro via bol.com bij tones.be (partner van bol.com).
Ik heb de headset vier maanden naar alle tevredenheid gebruikt, maar ineens knapt bij het afdoen van mijn headset het linkeroorkussen af. Het oorkussen zit nog vast aan een kabel.
Direct contact gezocht met Tones.be via de klantenservice van bol.com. Na het opsturen van foto's geven zijn aan dat het hier 'overduidelijk gebruikersschade' betreft (zonder uitleg). Zij willen de headset opsturen naar de fabrikant, maar verwachten dat de kans heel klein is dat zijn hier een credit voor krijgen.

Ik heb hierna nog een mail gestuurd naar tones.be, waarin ik aangaf dat de headset bij het afdoen is geknapt. Het antwoord luidt 'Ik denk dat mijn eerste antwoord redelijk duidelijk was. We willen het dus proberen maar de kans is zéér klein dat we hier een terugbetaling voor zullen krijgen van onze leverancier.

Een onmiddellijke omruiling of terugbetaling zal niet gebeuren.

Hierna heb ik contact gezocht met de klantenservice van bol.com, zij geven het volgende aan: 'Ik heb de foto erbij gezocht. De schade is flink ja. Maar ik vrees dat de verkoper toch verwacht dat er iets mee gebeurd is. Dit zal inderdaad niets plots gebeurd moeten zijn. Misschien iemand anders eraan gezeten heeft?'.


Ofwel ik word niet geloofd. Nu afgesproken met de klantenservice van bol.com dat ik een second opinion wil van de fabrikant en dat tones.be dit regelt. Morgen mailen zij met een antwoord.

Gewenste oplossing

Reparatie of vervanging van het artikel.
Geboden oplossing
Ik zou 5 april een antwoord krijgen, dit is echter niet gebeurd. Ik heb nu 8 april weer contact gelegd met de klantenservice van bol.com. Reactie bol.com : 'Wat de huidige stand van zaken is, is dat je vraag is doorgezet naar een andere afdeling van ons. Om te kijken of ze kunnen bemiddelen tussen jou en de verkoper. ' 'Je vraag is afgelopen vrijdag doorgezet. Ik vermoed dat ze er vandaag mee aan de slag gaan. Ik heb er helaas geen zicht op, maar ik vermoed dat je vandaag of anders morgen antwoord krijgt...' -- Inmiddels antwoord gekregen van bol.com waarin ze aangeven dat ik de headset op kan sturen voor herstel zoals verkoper Tones.be heeft voorgesteld. Echter gaf Tones.be direct al te horen dat de kans op een vervangend product nihil is omdat het hier blijkbaar overduidelijk om gebruikersschade gaat. Ik ga de headset opsturen en houdt deze topic open.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Bol.com is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

1 reactie

  1. Auteur
    FLPostma
    Datum
    foto 2

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Bol.com?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen