Opgelost door Bol.com: bol.com doet niet wat het belooft

J.H. Otto

Ik heb een Samsung Galaxy S7 Edge gekocht bij bol.com.
Deze werd geleverd door een wederverkoper van bol.com : coolmobile.
Op de site van bol.com werd gemeld dat je een Samsung Gear VR bril kon verkrijgen bij Samsung zelf, als je je aankoop daar zou melden.
Het blijkt nu dat ik een apparaat met een EAN code heb gekregen van coolmobile, die niet geaccepteerd wordt door Samsung.
Om een lang verhaal kort te maken (via veel e-mail tussen mij en Samsung en bol.com) komt het er op neer dat bol.com nu beweert dat ik een apparaat heb gekregen waarvoor de actie voor de Gear VR bril niet geldt.
Ik had dat volgens bol.com kunnen zien dat slechts EAN codes beginnend met 88 of 87 geldig waren voor de actie. Er werd echter nergens op de site van bol.com gemeld dat de EAN code van het toestel anders zou kunnen zijn.
Ik zag deze EAN code pas toen ik het toestel kreeg.
Ik heb daarop direct bij bol.com gemeld dat de EAN code niet juist was. Dit werd door bol.com erkend (e-mail in mijn bezit).
Bij het weer proberen de GEAR VR bril te verkrijgen lukte het weer niet omdat de foto van de verpakking (met dus de foute EAN code) niet overeen kwam met deze van bol.com verkregen EAN code.

Op mijn verzoek bij bol.com mij toch enigszins tegemoet te komen kreeg ik ongeveer de mededeling dat ik de pot op kon en blij zou moeten zijn met een tegoedbon van 10 euro (terwijl een nieuwe GEAR VR bril 199 euro kost).
Ik voel mij in de steek gelaten door bol.com die zo te zien zich verschuilt achter een wederverkoper, terwijl ik toch duidelijk zaken doe met bol.com en niet met de wederverkoper.

Op mijn laatste verzoek om het toestel te retourneren en mijn geld terug te krijgen kreeg ik de opmerking dat inmiddels de zichttermijn verstreken is (door al die trage e-mail afhandeling van bol.com) en het toestel dus niet terug genomen kan worden.
Een schandalige manier van doen van bol.com.
Ik heb veel mailtjes van telkens andere mensen van bol.com gekregen en moet daarbij opmerken dat de meeste behandelaars slechts een deel van de correspondentie lezen en dan weer een fout antwoord geven.
Dat kan veel beter !!!

Of alsnog een GEAR VR bril krijgen of mijn geld terug of een fatsoenlijke tegemoetkoming van ca 100 euro.
Zojuist prettig gesprek gehad met iemand (Imro) van het hoofdkantoor van bol.com. Het probleem werd erkend. De oplossing was een cadeaubon van 100 euro. Ik ben tevreden met deze oplossing en ben blij dat het zo is opgelost. Ik ben weer een tevreden klant.

Bol.com
    Beste J.H. Otto,

Goed dat u dit aangeeft. Ik wil graag kijken wat ik voor u kan doen.

Ik heb uw klantgegevens gevonden. Ik neem zo spoedig mogelijk contact met u op.

Groet,
    Imro
    bol.com
    Bol.com
    Beste meneer Otto,

Zojuist heb ik u telefonisch gesproken en zijn we samen tot een oplossing gekomen. Ik heb u een bevestiging per mail gestuurd. Mocht er verder nog iets zijn, dan hoor ik dit graag.

Fijne avond.

Groet,
    Imro
    bol.com

Ook een klacht indienen over Bol.com?