Klacht Bol.com: Bol.com en partner HaverCo proberen onterecht betaling te krijgen na levering van defect product van

sad Niet opgelost
Salsaduiker

In juni 2019 heb ik een USB-Wifi adaptertje besteld bij Bol.com (dit bleek later een partner van Bol.com (webwinkel Haverco) te zijn.
Bij levering bleek het adaptertje DoA (Dead-on-Arrival) te zijn en compleet gebroken in
het doosje. Communicatie met verkoper verliep stroef, dus ik heb bij een ander bedrijf een
adapter besteld die WEL werkte (en die ik nog steeds gebruik) Bovenstaande DoA adapter wilde ik terugsturen, maar ik kreeg geen verzendlabel/antwoordnummer om deze terug te sturen (hoewel dit wettelijk WEL verplicht is)

Meermaals gecommuniceerd met zowel bol.com als hun leverancier, maar zonder
resultaat.

Dit heb ik gepoogd om Bol.com uit te leggen, daarna enkele maanden geleden uitgelegd aan het eerste incassobureau dat was ingeschakeld, toen afgelopen 19 juni 2020 het tweede incassobureau dit nogmaals per email uitgelegd (zie aangehechte mail)

Nu wordt er gedreigd met een dagvarding, terwijl ik genoeg documentatie heb dat ik altijd bereid ben geweest (en nog steeds ben) om het defecte product terug te sturen.

Voor zover ik begrepen heb heeft Bol.com mij op hun zwarte lijst geplaatst en mag ik daar niet meer bestellen. Maar goed dat er nu Aamazon is en Coolblue, waar ik wel ben blijven bestellen (en ook betaald heb natuurlijk voor geleverde (werkende, niet-kapotte) producten.

Ik zie de dagvaarding met het volste verrouwen tegemoet, maar deze gang van zaken zegt wel wat over de bedrijfsethiek (of het gebrek daaraan ) bij Bol.com en HaverCo.

Excuses en vergoeding voor gemaakte kosten

Bol.com
    Beste Salsaduiker,

De klantenservice neemt zo spoedig mogelijk contact met je op.

Vriendelijke groet,
    Tim van bol.com

Salsaduiker
Klantenservice heeft GEEN contact opgenomen... Ik heb rechtsbijstand ingeschakeld en zie een dagvaarding bij kantonrechter met volste vertyrouwen tegemoet.

Ook een klacht indienen over Bol.com?