Opgelost door Bol.com: Bol.com extra betaald voor vroege levering. Niet aan voldaan. Bol.com zegt "Verhaal bij PostNL"

Hallo Bol.com

Op woensdag 7 aug om 8:15 AM heb ik een bestelling geplaatst op Bol.com. Bol.com gaf mij de optie dat de bestelling dezelfde dag nog geleverd kan worden bij meerbetaling van € 3,99. Ik heb voor die optie gekozen en heb aan de betaling voldaan.
De bezorger is op niet langs geweest en vandaag (8 aug) tref ik een email dat de bezorger vanavond (8 aug) komt. 24 uur later.
Ik heb om 9:15 vandaag de Bol.com helpdesk gebeld. Ze wisten me te vertellen dat ik de meerbetaling van € 3,99 niet terug kan krijgen omdat de fout bij PostNL zou liggen.

Hier volgt mijn argumentatie waarom ik denk dat Bol.com mij de meerbetaling schuldig is:
- Bol.com gaf aan dat diezelfde dag geleverd kon worden
- Bol.com vroeg daar een extra betaling voor. Hoe Bol.com aan de versnelde levering gaat voldoen maakt mij niet uit. De overeenkomst ben ik aangegaan met Bol.com, niet met PostNL. PostNL is geen partij geweest in de overeenkomst tussen mij en Bol.com.
- Ik heb aan die extra betaling voldaan doch ik heb de dienst (levering op dezelfde dag) niet gekregen
- Bol.com lijkt nu de betaling voor de vroege levering niet te willen teruggeven en verwijst mij naar de subleverancier PostNL.

Ik vind het niet correct dat een bedrijf mij op een "goose chase" stuurt om geld wat ik hun reeds betaald heb maar ergens anders te verhalen terwijl ze het geld zelf gewoon houden. Ik zou graag de kosten van de niet geleverde dienst terug krijgen. Al is het als waardebon.

Ivan

Graag zou ik de meerbetaling van € 3,99 voor de vroege levering van Bol.com bestelling terug krijgen omdat niet aan de vroege levering voldaan is. Mag in de vorm van een tegoed.

Bol.com
    Beste Merc,

Bedankt voor je bericht, we hebben deze gelezen en nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Charissa van bol.com
    Merc
    Bol.com heeft mij gecontact. Ik blijk foutief geinformeerd te zijn door hun helpdesk. Het geld krijg ik terug.