Klacht Bol.com: Bol.com laat mensen in de kou staan bij hun recht op garantie!!

sad Niet opgelost
Bejaardstel#87&84

Bol.com houdt zich niet aan de afspraken die volgens de Consuwijzer.nl gemaakt zijn binnen Nederland. De televisie, merk Samsung, vertoont zwarte vlekken in het beeld, waardoor het beeld onduidelijk is. Bij een voetbalwedstrijd is bv de bal niet meer zichtbaar. Deze televisie is op 1 september 2015 bij bol.com aangeschaft voor een bedrag van € 549,00. Volgens de Uneto-Vni richtlijnen hebben we op deze tv dus 5 jaar garantie. Bol.com weigert echter de klachten kosteloos te verhelpen. Ondanks ons telefonisch contact, het niet kunnen melden via de site omdat het klachtenformulier niet werkt, hebben wij vele berichten naar hen verstuurd, om hen ertoe te bewegen de tv kosteloos te repareren omdat wij garantie hebben. Zij blijven echter volharden dat wij moeten betalen. Ondanks dat wij aantoonbaar hebben gemaakt, aan de hand van de site van de Consuwijzer.nl, dat wij ondanks dat wel degelijk garantie hebben voor de periode van 5 jaar en reparatie mogen verwachten zonder bijbetaling, weigeren zij hieraan te voldoen. Hierop hebben wij een mail gezonden dat wij de koopovereenkomst ontbinden en dat wij de tv retourneren, waarna zij de aanschafwaarde moeten terugstorten. Dit werd ook afgewezen. Het probleem is dat zij een muur van klantenservice( nou ja, service?) hebben die allemaal reageren op de mail die je stuurt en daarbij gebruikmaken van een standaard e-mail. Op ons verzoek een leidinggevende te raadplegen, wordt niet gereageerd. Vorige week maandag wederom telefonisch contact opgenomen. Zij zouden binnen 24 uur met een oplossing komen, maar wij hebben tot nu toe niets meer van hen vernomen. Kunnen wij de televisie inderdaad terugsturen en indien zij het geld niet terugstorten een deurwaarder inschakelen om ons geld terug te krijgen of heeft u voor ons richtlijnen welke stappen wij verder kunnen ondernemen. Bij klacht.nl hebben zij eigenhandig de klacht op opgelost gezet, zonder dat er iets gebeurd is. Daarnaast hun zogenaamde medewerker de hemel in geprezen. Deze site blijkt er eerder voor het bedrijf dan voor de klant te zijn, want ondanks onze reactie dat de klacht niet is opgelost, herstelt klacht.nl het label opgelost niet.

Zij hebben geen deugdelijk product geleverd en doet er niets aan de problemen op te lossen. Wij willen de koopovereenkomst ontbinden en na ontvangst van de € 549,00, kunnen zij hem, zonder kosten voor ons, op komen halen.
Wij zijn er klaar mee!

Bol.com
    Beste familie Van Dijk,

Dank voor uw meldig, deze is gelezen. Er wordt contact met u opgenomen.

Hartelijke groet,
    Tony van bol.com
    Bejaardstel#87&84
    Er is door Bol.com contact met ons opgenomen, maar niet naar tevredenheid. Omdat de TV 3 jaar oud is, inmiddels volgens Bol.com 3 jaar en 4 maanden, terwijl dat bij aanvang van onze klacht 3 jaar en 2 maanden was, blijven zij onze rechten met handen en voeten betreden. Zij blijven daarom ook om die redenen weigeren de koopovereenkomst te ontbinden. Zelf ons voorstel om een nieuwe TV te sturen, uiteraard met dezelfde eigenschappen als deze TV, eventueel met een kleine bijdrage onzerzijds, wordt afgewezen!!

Ze vergeten totaal dat wij als koper RECHT hebben op garantie en dat het geen gunst van Bol.com is.

Wij hebben daarom wederom verzocht om met een leidinggevende van deze medewerkster doorverbonden te worden die wel zeggenschap heeft, maar medewerkster Manon blijft wederom volharden en verbindt ons niet door. Ze blijven erbij dat wij de TV ter reparatie aan moeten bieden, waarbij zij niet zeggen dat zij de reparatiekosten gaan betalen. De enige toezegging die zij doen is dat zij de reparatie in de gaten houden. Dat en het feit dat wij de TV ruim 15 werkdagen kwijt zijn, wij zijn een ouder echtpaar van 84 en 87 jaar oud en hebben geen andere TV en wij krijgen er ook geen één ter gebruik aangeboden, brengt het geheel niet tot een oplossing.

Zolang Bol.com niet ziet dat garantie een recht is, zitten wij met een probleem en gaan wij ons beraden op welke juridische stappen wij kunnen ondernemen met uw specialisten volgens het bovenstaande telefoonnummer. Wij hebben geen vertrouwen meer in Bol.com m.b.t. de reparatie en vrezen een hoge reparatierekening. De klachten nemen op dit moment in rap tempo toe. Ook de werkwijze ten aanzien van een klacht indienen bij Bol.com zou aangepakt moeten worden, want hun klachtenformulier op de site is niet te gebruiken, waarna je vervolgens een klacht op moet sturen naar klantenservice@bol.com, waarna een heel legioen mensen zich ermee gaan bemoeien. Onze ontbindingsbrief hebben wij naar 2 mail adressen gestuurd, naast bovengenoemde ook naar klachten@bol.com, waarna binnen 20 minuten, midden in de nacht, een copy paste antwoord kregen van beide adressen. Geen doorkomen aan!
    Nogmaals Bol.com wij hebben RECHT op garantie! Handelt u hierna en verander u logge organisatie, zodat mensen niet maanden hoeven te wachten op een oplossing. In dit geval geld terug, dan kopen wij onze TV bij Wehkamp die zich wel houdt aan deze regels en waar NOOIT gezeur is.

Bol.com
    Bejaardstel#87&84
    ???? Dit is een deel van het advies van klachtenkompas, waarom wordt dit door www.bol.com als reactie geplaatst? Wij hebben uw medewerkster Manon de reactie van www.consuwijzer.nl gezonden, waarin staat dat wij tot ontbinding mogen overgaan wanneer www.bol.com geen toezegging doet om de reparatie kosteloos en zonder erge hinder te laten verlopen. U blijft afwijzend reageren. Wij zullen de brief met daarin onze ontbinding van de koopovereenkomst en uw vele afwijzingen, aangetekend versturen. Zodat hier eindelijk een eind aan komt en wij een andere TV kunnen kopen en weer normaal kunnen kijken zonder zwarte vlekken op onze Samsung TV!!!
    Bejaardstel#87&84
    Wij zijn in afwachting van de gemaakte afspraken, maar kunnen nog niet berichten dat het probleem is opgelost.
    Bejaardstel#87&84
    Wij hebben de TV zonder ' gebruik- / verzendschade' keurig opgestuurd. Er zijn foto's van gemaakt, zodat we kunnen aantonen dat de TV er als nieuw uitzag. We zijn nu in afwachting van welke oplossing Bol.com ons gaat bieden.
    Bejaardstel#87&84
    We hebben hem nog steeds niet gerepareerd retour. Zodra dit alles afgerond is, zullen we de zaak afsluiten.
    M.vr.gr.

Bejaardstel#87&84
We wachten nog steeds. Als het goed is, is de TV gemaakt, maar we hebben hem nog niet, onbeschadigd, retour.

Ook een klacht indienen over Bol.com?