Klacht Bol.com: Bol.com levert laptop gewoon bij buren af, die vervolgens ontvangst ontkennen.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 305705
Gebruiker
Martine
Datum
4 reacties

Details

De klacht

De laptop van mijn zoon en zijn vriendin is gestolen bij een inbraak . Mogelijk een 'inside' job, d.w.z. iemand vanuit het appartementencomplex zelf. Braaksporen, politie, verzekering...Verschrikkelijk veel gedoe. Zijn vriendin werkt op dit moment in het buitenland en heeft een nieuwe laptop besteld van meer dan 700 euro. Bij bol.com zodat hij de laptop zsm zou kunnen gebruiken voor zijn studie. Deze is volgens bol.com afgeleverd bij 'de buren'. Mijn zoon heeft echter niets ontvangen en de buren al evenmin (en hebben een prachtige laptop erbij). Hoe haalt bol.com het in z'n hoofd om iets als een dure laptop bij de buren te laten afleveren? Dat zou gewoon standaard niet mogelijk moeten zijn.
Nu heeft bol.com vier dagen (!) nodig om dit uit te zoeken. De tentamens van deze week haalt mijn zoon niet meer. Wat een gekluns zeg. Toch maar naar een stenen winkel voor een laptop of bij een organisatie die snapt dat je een laptop niet bij buren aflevert.

De oplossing

Direct een andere laptop, zoals besteld. (Dit is een probleem van bol.com, niet van de klant)

4 reacties

  1. Auteur
    Bol.com
    Datum
    Beste mevrouw van Wijk,

    Dank voor uw melding, helaas kan ik zo 123 geen bestelling vinden welke aan bovenstaande voldoet.
    Wilt u zo vriendelijk om aan te geven wat het bestelnummer is?

    Alvast dank voor uw medewerking.

    Groet en fijne dag,
    Tony van bol.com
  2. Auteur
    Martine
    Datum
    Het bestelnr is: 4659032070
  3. Auteur
    Bol.com
    Datum
    Dank u wel, Ik heb uw gegevens gevonden en we zullen zo snel mogelijk contact met u opnemen.
    Alvast een fijn weekend!

    Met vriendelijke groet,

    Isaac
    bol.com
  4. Auteur
    Bol.com
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste klant,

    Zojuist heb je contact gehad met de klantenservice en is er een oplossing besproken. Ik zal de klacht hier sluiten. Nog een fijne dag!

    Met vriendelijke groet,

    Isaac

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Martine
Datum
Uiteindelijke oplossing
Een oplossing besproken is iets anders dan klacht opgelost, bol.com. De laptop is zeer noodzakelijk voor de studie. De bestelling bij bol.com was juist om de laptop zsm binnen te hebben, want het was niet eens de beste. Nu mogen ze (zoon en vriendin) een nieuwe bestelling plaatsen en krijgen ze het geld later terug. Het zijn studenten die dit niet kunnen betalen. Dan wordt het dus 5 werkdagen wachten voordat het geld er is en dan pas een bestelling plaatsen. Vreemd: zij hebben het geld en maken het eerst over. En dan moeten vriendin en schoonzoon het weer aan hen betalen tijdens het bestellen. Kortom, straks meer dan 2 weken verder sinds eerste bestelling. En dat omdat bol.com vindt dat een dure laptop prima bij buren afgeleverd kan worden (want over een eventuele aanpassing van dit beleid heb ik nog niets gehoord.) Mijn advies voor mijn zoon en vriendin: als je toch moet wachten op de terugbetaling, bestel dan maar ergens anders de laptop die je echt wilde.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Bol.com?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen