Opgelost door Bol.com: Bol.com weigert een twee weken oude laptop te herstellen onder garantie.

content Opgelost
rednas

19-6-2019 een Acer spin laptop besteld bij Bol.com en deze op 21-6-2019 ontvangen. Helaas laat na twee weken gebruik (niet intensief, enkel mail, marktplaats etc.) de toets van de letter i los. Er is verder niets geks met de laptop gebeurt, deze verkeerd nog in absolute nieuwstaat.

Naar aanleiding hiervan contact opgenomen met Bol.com via de chat. We konden onze laptop voor herstel opsturen naar de reparatieservice. Ik was toen in de veronderstelling dat dit om herstel onder garantie zou gaan.

Een week na het opsturen van de laptop krijgen we de mededeling dat een loszittende toets buiten de garantievoorwaarden valt maar wordt gezien als gebruiksschade. Daar komt nog bij dat we ook nog eens 20 euro moeten betalen om onze laptop terug te kunnen krijgen (dit is ons van tevoren niet gemeld). Reparatie is ook mogelijk maar kost ruim 60 euro.

Ondertussen uitgebreid contact gehad met de klantenservice, die blijven herhalen dat een beschadigde toets als gebruiksschade wordt gezien. Ergens begrijp ik dit wel (al is de schade zeker niet ontstaan door de wijze waarop we de laptop hebben gebruikt) maar Acer/bol.com kunnen ook zien dat de laptop verder in absolute nieuwstaat verkeerd en keurig is behandeld. Daar komt bij dat we al jaren onze elektronica (tv, telefoon etc.) bij bol.com bestellen waarbij nooit discussie geweest is over de bestellingen laat staan dat we aanspraak gemaakt hebben op garantie.

Ik ben ten eerste teleurgesteld in de kwaliteit van de Acer laptop maar vooral over hoe gemakkelijk bol.com de verantwoordelijkheid afschuift en ons afscheept met de zogenaamde oplossing die ze al geboden hebben (reparatie a € 60,-).

Dat we nu dan ook nog eens moeten betalen om onze eigen laptop terug te krijgen (hiervoor zijn we vooraf niet gewaarschuwd) geeft een maximaal kater gevoel.

Onze eerste inzet was natuurlijk herstel van de laptop. We hebben er ondertussen echter al zoveel gezeur over gehad dat de kous voor ons ook af is als de laptop kosteloos retour wordt gestuurd. We verwijderen dan ons bol.com account zodat we in de toekomst ook geen last meer van elkaar hoeven te hebben.

Bol.com
    Beste rednas,

We hebben je bericht gelezen en nemen contact met je op.

Charissa van bol.com
    Bol.com
    Beste rednas,

Onlangs heb je contact gehad met mijn collega. Bij deze sluit ik dit bericht.

Charissa van bol.com

rednas