Klacht Bol.com: bol.com weigert onwillig een retour

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 389457
Gebruiker
dima
Datum
2 reacties

Details

De klacht

bol.com in partnership with Elektro Taelman refuses to accept return of a phone.

They say that because the box was opened and the phone was turned on they cannot accept return.
They wrote to me it is against the policy between bol.com and Elektro Taelman and agains the Dutch Law.
When I bought it it was :
30 dagen bedenktijd
Gratis retourneren

De oplossing

Ik wil de volledige terugbetaling: € 57,90

2 reacties

  1. Auteur
    Bol.com
    Datum
    Dear dima,

    Thank you for your message. We'll contact you as soon as possible.

    With kind regards,
    Charissa of bol.com
  2. Auteur
    dima
    Datum
    Bol.com heeft me gebeld en gezegd dat ze volgens de Nederlandse wet de terugkeer kunnen weigeren. Ik vroeg om de verwijzing naar het wetsartikel. Ze vertellen me dat ze het per e-mail zullen verzenden, omdat ze momenteel niet telefonisch kunnen telefoneren. Ze hebben het volgende verzonden:

    "Wat mag ik met mijn aankoop doen tijdens de bedenktijd?
    Tijdens de 14 dagen bedenktijd mag u de verpakking openmaken. En u mag het product uitproberen of passen, net als in een normale winkel. Maar u mag niet meer doen dan nodig is om het product te kunnen beoordelen. U mag bijvoorbeeld een broek passen. Maar u mag de broek niet 14 dagen lang dragen en weer terugsturen. Deed u dit toch? En werd het product daardoor minder waard? Dan mag de verkoper de prijs verminderen. Hij moet dit wel eerst tegen u zeggen.

    Mag ik de verpakking stukmaken?
    Het is de bedoeling dat u de verpakking zo veel mogelijk heel laat. En als u het product terugstuurt, moet u het weer netjes inpakken. Maakt u de verpakking stuk? En was de verpakking makkelijk te openen, zonder het stuk te maken? Dan kan het redelijk zijn dat de verkoper u kosten in rekening brengt."

    I do not see how this is related, because I returned in the time, did not use the product and did not break the package.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
dima
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over Bol.com?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen