Opgelost door Bol.com: BOL.kom er nooit meer zeer slechte service en communicatie
Details
De klacht
Op 6 september 2016 heb ik de iPhone 5S bij Bol.com gekocht. Op
20 februari 2017 is deze kapot gegaan. Op grond van art. 7:17 jo. 7:18 lid 2 BW
geldt een wettelijk vermoeden dat de iPhone 5S al kapot was toen ik deze bij
jullie kocht. Dit klopt ook want ik kreeg error code 40, en dan zijn er volgens
Apple problemen met de hardware, zie: https://support.apple.com/nl-nl/HT204770#error40
Op jullie website staat "voor alle artikelen die je bij ons
koopt, geldt de wettelijke garantie", zie: https://www.bol.com/nl/m/klantenservice/garantie/subject/62650041/index.html.
De wet zegt in art. 7:21 lid 1 BW dat ik recht heb op reparatie
of vervanging, in lid 2 staat dat jullie mij daarvoor geen kosten in rekening
kunnen brengen en in lid 3 staat dat jullie binnen een redelijke termijn en
zonder ernstige overlast voor mij als koper de wettelijke garantie dienen na te
komen.
Die overlast heb ik overigens wel gehad. Ik kan de iPhone nu al
bijna twee maanden niet gebruiken. Deze is bedoeld voor mijn winkel. Ik heb noodgedwongen een nieuw goedkoper vervangend toestel
moeten kopen om voor mijn klanten bereikbaar te kunnen zijn en ik heb vanwege
dit probleem nog meer kosten moeten maken die ik anders niet had gehad. Volgens
de wet heb ik er recht op dat jullie al die kosten vergoeden (art. 7:24 lid 1
BW). De kosten voor aankoop vervangende telefoon a € 159.98 (zie bijlage
factuur) wil ik op jullie verhalen en de overige kosten zal ik dan
geen punt van maken als je ervoor zorgt dat ik mijn iPhone uiterlijk vrijdag 14
april aanstaande terug heb ontvangen.
Blijven jullie weigeren om de wettelijke garantie na te komen,
dan dien ik een klacht in bij de consumentenbond en zal ik ook mijn
rechtsbijstandverzekeraar op de hoogte stellen. Ik laat me niet afwimpelen met
het verhaal dat ik moet bewijzen dat Apple de kosten van reparatie vergoedt.
Hoe jullie de reparatiekosten op Apple verhalen, is niet mijn probleem. Ik heb
al meer gedaan dan ik als consument hoef te doen, door zelf contact met ze op
te nemen en jullie het reparatienummer te sturen.
Met vriendelijke groet,
De oplossing
de telefoon hersteld terug zoals het hoort een een compensatie van de gemaakte extra kosten en hinderUiteindelijke oplossing
- Status
- opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.