Klacht Bol.com: Cadeaubon Bol.com opeens vervallen.

Gebruiker1538132304

Ik heb een cadeau kaart van Bol.com. Hierop staat een saldo van €20 euro maar de kaart blijkt op 18-12-2018 te zijn vervallen. Op de kaart staat nergens een vervaldatum vermeld en ik kan onmogelijk weten wanneer de kaart is aangeschaft.
Ik heb dit gemeld bij de klantenservice van Bol.com de reactie:

Beste mevrouw Hemmes,

Wat vervelend om te horen dat je je cadeaukaart niet tijdig hebt kunnen gebruiken. De vervaldatum van je cadeaukaart is voorbij, helaas kun je hem niet meer gebruiken.

Excuses voor het ongemak.

Ilham

bol.com klantenservice
www.bol.com

Als je vraag hiermee nog niet voldoende is beantwoord, dan kun je dit aangeven in antwoord op dit bericht.

---- Original Message ----
From: "G.F. Hemmes"
To:
Subject: Cadeaubon
Date: 20 januari 2019, 13:08

Ik zie dat een cadeaubon die ik bezig ben op te maken vervallen blijkt te zijn, terwijl er nog €20 saldo op staat. Als ontvanger van de cadeaubon kan ik niet weten wanneer deze is aangeschaft en dus wanneer deze gaat vervallen. Dit staat niet op de bon vermeld o.i.d. Dit vind ik bijzonder klant onvriendelijk en m.i. ook in strijd met de wet. Immers jullie hebben geld ontvangen zonder tegenprestatie.
Graag zie ik dan ook dat het tegoed weer geactiveerd wordt.
Bijgevoegd is een schermafdruk van de saldo-check.

Lekker klantvriendelijk!

Kan dit zo maar? Een bankbiljet van €20 vervalt toch ook niet na 3 jaar?

Saldo gewoon weer activeren.

Bol.com
    Beste klant,

Een cadeaukaart is geen bankbiljet.
    Een cadeaukaart is 3 jaar geldig en op de envelop waar de kaart inzit, staat waar je kunt checken hoe lang de kaart geldig is en wat het saldo is. Helaas is de kaart na 3 jaar niet meer te gebruiken. Mijn tip voor een volgende keer is om de kaart meteen na ontvangst toe te voegen aan het account. Dan wordt de kaart iedere keer, bij het plaatsen van een ebstelling, aangeboden als je op de betaalpagina bent.

Jolanda van bol.com

Gebruiker1538132304
Er is geen oplossing geboden. Het probleem, het is niet zichtbaar op een cadeaukaart hoelang deze geldig is, wordt terzijde geschoven met een sneer "dat een cadeaubon geen briefje van €20 is". Blijft dus het feit dat Bol €20 inpikt zonder tegenprestatie.

Ook een klacht indienen over Bol.com?