Klacht Bol.com: Cadeaucard bol.com te snel verlopen

sad Niet opgelost
RTU

Een aantal jaar geleden heb ik voor mijn verjaardag een bol.com cadeaubon gehad met daarop een, voor mij, behoorlijk bedrag. Na een aantal jaar nijver sparen en samen met het verkrijgen van nog andere bonnen wilde ik een aankoop doen. Tot mijn verbazing was de bon niet meer geldig.

Hierna uiteraard direct gezocht naar de vervaldatum van de bon (die er niet op staat) waardoor ik contact heb gezocht met de klantenservice van bol.com aangezien de kaart dan 5 jaar geldig dient te zijn (en niet 3 zoals bol.com suggereert).

Vriendelijk en snel geholpen door achtereenvolgens een chatbot en Pieter, maar geen oplossing. Net als de vorige indiener kreeg ik te horen dat de bon niet meer geldig is en ze verder niks meer voor mij kunnen betekenen in deze.

Aangezien de wetgeving voor cadeaubonnen erg duidelijk (een cadeaubon moet geldig zijn voor 5 jaar mits er geen vervaldatum op de bon staat) had ik een redelijker opstelling verwacht.

Cadeaubon heractiveren zodat deze alsnog gebruikt kan worden

Bol.com
    Beste RTU,

Bij aankoop staat de vervaldatum op de bon en/of in het mapje (afhangende waar het is gekocht). Om deze reden hanteren we de vervaldatum drie jaar na activatie.

Vriendelijke groet,
    Tim van bol.com

RTU
Geen. Ook wordt bij beantwooding voorbij gegaan aan informatie uit de klacht.

Ook een klacht indienen over Bol.com?