Opgelost door Bol.com: Cadeaukaart gekoppeld aan verschillende accounts waardoor ik de aankoop niet kan doen

content Opgelost
Slava

Slechte inrichting van cadeaukaart systeem en de klantenservice wil er niks aan doen.

We hebben als gezin 3 bol.com cadeaukaarten gekregen, dus dachten daarmee een leuke grote aankoop te doen voor onze zoontje. Gisteren heeft mijn vriendin een van de kaartnummers ingevoerd om te kijken of hij het doet, zonder iets te kopen. Vandaag wil ik dus een aankoop doen. Bij het invoeren van de laatste kaart weigert bol.com app het met een melding “De ingevulde cadeaukaart is al gekoppeld aan het account van iemand anders.”. Blijkt dat de kaartnummer al gekoppeld is aan haar account en de andere 2 dus nu aan mijn account, waardoor niemand van ons de aankoop kan doen. Klantenservice wil niks doen. Terwijl je zo een kaart zou kunnen blokkeren en een nieuw nummer sturen als je je klant wilt helpen. Nu moet ik tegen mijn zoontje vertellen dat hij niks krijgt en het geld is nutteloos “blijven hangen”. Onze vrienden hebben hiervoor betaald!!

Cadeaukaart ontkoppelen van een account
- of -
Gekoppelde cadeaukaart blokkeren en een nieuw kaart/nummer sturen met hetzelfde bedrag
- of -
Gekoppelde cadeaukaart ‘verhuizen’ naar de gewenste account

Bol.com
    Beste klant,

Goed dat u hier een melding van maakt. Ik heb de verantwoordelijke afdeling gevraagd om even contact met u op te nemen. Ik ga er vanuit dat u zo snel mogelijk wordt geholpen.

Vriendelijke groet,
    Imro
    bol.com
    Update:
    Vandaag werd ik gebeld door een vriendelijke klantenservice medewerker van Bol.com, met de intentie om onze situatie te verhelpen middels een van de voorgestelde opties.

Het zou ons probleem naar tevredenheid verhelpen, maar het is nu 2 dagen later. We hebben inmiddels de aankoop gedaan met andere middelen, omdat we het onze zoontje niet konden aandoen om hem te laten zitten. We zaten boven ons budget, maar hebben het toch gedaan omdat we in de eerste instantie in hulp afgewezen zijn door bol.com klantenservice. Dus nu houden we 1 cadeaukaart over, gekoppeld aan een account. Bol.com wil nu wel meewerken, maar het ontkoppelen is nu niet meer van waarde. Het probleem was namelijk alleen dat de kaarten aan verschillende accounts gekoppeld waren. Nu is er maar 1 account met een gekoppelde kaart dus geen issue meer. Het was geen prettige ervaring om boven je budget te moeten gaan vanwege een technische kwestie, maar damage is already done en er is geen sprake meer van een probleem.

Ik waardeer de intentie van de medewerker van vandaag, die ook erkende dat het anders aangepakt had moeten worden. Ze gaf ook aan dat met collega's te willen bespreken om ervan te leren als ik het goed begreep. Overgehouden indrukken: mijn vriendin - nog steeds negatief, ik zelf - gemengd gevoel, maar heb er vrede mee.

Slava
Klacht is niet opgelost, maar omdat het niet meer van toepassing is en er een intentie om op te lossen aanwezig is, markeer ik hem als "opgelost".

Ook een klacht indienen over Bol.com?