Klacht Bol.com: Cadeaukaart zonder verloopdatum is 5 jaar geldig en niet 3 jaar en zet vraagtekens bij vervaldatum.

Kaartverloop

In april 2019 een cadeaukaart (kaartje van plastic) van Bol.com gekregen. Nu ik deze wil verzilveren blijkt deze verlopen op 11-12-2019? Contact opgenomen met klantenservice maar deze kunnen niets doen omdat kaart na 3 jaar verlopen is.. Op de kaart staat GEEN datum, ook geen voorwaarden (wordt wel verwezen naar site) dus bon is m.i. 5 jaar geldig. Omdat ik niet weet van wie ik de kaart heb ontvangen kan ik ook de aanschafdatum niet navragen.

Mijn kaart gewoon kunnen verzilveren

Bol.com
    Beste Kaartverloop,

Cadeaukaarten zijn drie jaar geldig vanaf moment van activatie (aankoop), daarom staat er geen verloopdatum op gedrukt.

Vriendelijke groet,
    Tim van bol.com

Kaartverloop
Geen, enkel dat de bon maar 3 jaar geldig is. Klopt niet: Staat niet op de kaart vermeld dat de bon beperkt geldig is (enkel verwezen naar voorwaarden op de site). Site Consumentenbond: Cadeaubonnen kunnen korter dan 5 jaar geldig zijn, maar dan moet dit op de bon staan. Site Consuwijzer: Staat er op de cadeaubon geen enkele datum? Dan is de bon voor altijd geldig. Let op Bij sommige cadeaubonnen kunt u de geldigheid checken op de website die bij de bon hoort. In dat geval moet op de bon wel duidelijk staan dat de bon een beperkte geldigheid heeft. Staat NIET op de kaart!

Ook een klacht indienen over Bol.com?